Gå til innhold

vektnedgang og opprettholdelse av styrke


Erik Elton

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en kamerat som holder på med styrketrening. Hans hovedmål er å øke en betraktelig styrke innen benkpress. Kom med et mål om å nå 200kg raw i benk, men da vil han veie 90kg.

Han veier nå 110-115 kg, og er 173-175 høy.

Jeg tror han løfter 150kg nå, men treningen har ikke vært kjempe seriøst den siste tiden, men kjempe motivert for ta det et hakk videre.

som jeg sa til han å komme ned på 90 kg og benke 200kg er veldig vanskelig.

Han er veldig sterke av naturlige grunner, så jeg målet er nok helt sikkert mulig for han.

så spørmålet er kostholdet hans? Hva bør det innholde for å øke styrken men likevel gå ned i i vekt??

Jeg har en viss kunnskap, men jeg trenger sårt in-put av andres meninger rundt dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skal godt gjøres å i det hele tatt beholde styrken sin ved vektnedgang, så målet om å gå ned 15kg og øke så hinsides i benkstyrken er nok dessverre urealistisk. Det beste er å håpe på å ikke tape styrke mens man reduserer fettprosenten, og heller fokusere på å øke i styrke igjen etter diett uten å legge på seg unødvendig med fett.

Ang. kostholdet så bør proteininntaket holdes høyt, type 2 - 2,5 g pr kg kroppsvekt. Fettet kan reduserer til et minimum, men karboinntaket bør holdes relativt høyt.

Det beste resutlatet får man uansett om man ikke kutter for mye kcal med en gang og tar tiden til hjelp. Stagnerer man så kutter man litt til etc. men ikke gå for agressivt ut på kcal-kuttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...