Gå til innhold

"Refeeds" - hvor ofte og hvor mye??

Anbefalte innlegg

Har et par spørsmål som handler om "refeeds". Slik jeg har forstått det er poenget med dette å spise seg litt opp igjen, for å få mer energi og motivasjon når men er på diett/ underskudd. Selv har jeg ligget på et moderat underskudd (250 kcal i minus ca) i to måneds tid nå, men føler ikke lenger at jeg ser noen endring.. planen var å ta av et par kg som jeg la på meg i eksamensperioden. Nå er jeg bare sliten konstant og merker at jeg er svakere på trening. Er det da lurt med refeed? Burde man ha det ofte? Og hvor mye burde man da spise? noen sm har erfaringer/ tips? :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24147-refeeds-hvor-ofte-og-hvor-mye/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vekt, høyde alder, kjønn? Hvor mange kalorier inntar du, hvor mye trener du? Hvor mye karbohydrater spiser du?

Er du sikker på at du faktisk har 250 kcal i underskudd? Har du prøvd å kutte 100-200 kalorier ekstra?

(er det ikke gøy å stille et spørsmål og få 5 tilbake? :D)

spiser ca 30g harvregryn til frokost, og før trening i 4-5 tiden. Lunsj varierer.. brød eller knekkebrød med magert pålegg, fiskekaker, yt kesam, middagsrester. middag etter trening som oftest 150 g magert kjøtt, masse grønnsaker + 1-2 potet, evt bønner :p

Prøv å kutt 100-200 kalorier hver dag og så spiser du rundt 2000 kalorier hver lørdag med hovedvekt på karbohydrater som en oppkarbing. Mulig du ligger litt for nærme ditt faktiske forbruk til å forbrenne noe særlig fett.

Med andre ord en oppkarbing i uken og litt mindre kalorier de andre dagene. Du bør få i deg ca 100 gram proteiner til dagen (ikke nødvendig å gå mye over dette).

Bruker du fettklypemål og målbånd for å se framgangen? På din vekt/høyde vil det være en fordel om du klarer å oppnå framgang på disse målene mens vekta står stille framfor å gå mer ned i vekt.

Husk også å få i deg noe fett i kostholdet.

Takk for svar! Så du mener du da at jeg skal prøve å spise 1500-1700 kcal i uka? Har du noen forklaring på hvorfor jeg føler meg så slapp og svak da, hvis kostholdet ikke er problemet?

Har ikke fettklype, men vurdert å skaffe det. Vet du hvor man får tak i det?

Annonse

Takk for svar! Så du mener du da at jeg skal prøve å spise 1500-1700 kcal i uka? Har du noen forklaring på hvorfor jeg føler meg så slapp og svak da, hvis kostholdet ikke er problemet?

Har ikke fettklype, men vurdert å skaffe det. Vet du hvor man får tak i det?

Det kan godt være du bør ta en pause før du fortsetter for å få opp energinivået litt. Kanskje også revurdere hvor mye du trener. 10 timer i uken er ganske mye.

Du kan også prøve en dreining mot biorytmedietten. Fett og proteiner tidlig på dagen og proteiner og karbs sent på dagen. Mange opplever bedre energinivå med et slikt spisemønster.

Denne er bra, men dessverre står den som utsolgt nå:

http://myrevolution.no/slim-guide

Edit, TN har den:

https://www.tn.no/butikk/produkt/fettkaliper

Du kan jo generelt ha hektisk hverdag utten for trening som gjør det vansklig for deg å ha overskudd?

hadde vertfall det problemet jeg nå jeg lå i underskudd med kalorier. Du kan jo prøve med kaffe 20 - 30 min før trening? koffein? veit ikke om du drikker det da, men det kan hjelpe? hvis du ikke liker kaffe kan du gjøre som meg å kjøpe koffein piller eller så kan vel energy drikk funke?

http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/ripped-hardcore-60-caps

Ripped Hardcore, funker for mange som sliter med energi i hverdagen

Eller's har du Preworkout som skal gi sikkelig boost før trening (koffein opplegg ) det også

http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/neurocore-210-gr

Personlig så ble jeg svimmel av preworkout fikk vertfall boost , men jeg doserte feil med scoops så jeg "ga" for mye på trening var helt døø . feks markløft da så jeg stjerner når jeg var ferdig, men ja smak og behag

Eller bare hør på Oddis sier :)

Jeg synes det høres ut som om du ligger ganske lavt på kaloriene allerede jeg.. Jeg er bare 7 cm høyere enn deg og veier cirka det samme, jeg spiser 2200 på treningsdager. I tillegg trener du jo veldig mye! Er ingen ekspert, så kan godt tenkes at Oddis har rett og at du må gå lavere, men jeg syntes det hørtes lavt ut..

Du skriver at du er mye sliten.. Det kan jo tenkes at du som student? og evt. ekstrajobb? har en stor totalbelastning som sliter deg ut. I tillegg til treninga blir det veldig mye for både kroppen din og hodet ditt å takle. Har ihvertfall lest at dersom kroppen er stressa er det vanskeligere å gå ned i vekt. Kanskje løsningen rett og slett er å "slappe av" litt og spise når du er sulten, stoppe når du er mett og lytte litt mer til kroppen sin? Mulig det ikke funker og at du bare går opp i vekt når du slipper opp tøylene, men det kan være verdt et forsøk? Er jo bare å gå tilbake til det strenge regimet om det ikke fungerer :) Man lever bare en gang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...