Gå til innhold

Foroverbøyd roing med stang


Replica

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å bli forelska i denne treningsformen, men veit at den teknisk sett kan utføres på flere måter. Og jo tyngre, jo mer tendens har jeg til å reise meg opp. Jeg er nysgjerrig på hva folk vil mene om min utførelse av teknikk, hva dere mener den er bra/dårlig med tanke på hvilke muskler som jobber, evt hvilke skader som kan oppstå ved feil...

http://www.youtube.com/watch?v=4oi23wn6IXY

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Personlig liker jeg å stå mer framoverbøyd for å kjøre ryggen og "spare" skuldrene mest mulig. I tilegg får jeg mye mer kontakt med de riktige musklene med motsatt grep på stangen av hva du kjører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Det skal prøves ut. Betyr det at jeg bør ha mer bøy i beina, evt færre kg på stanga for å få til dette godt teknisk?

Du må vel ha litt mer bøy i beina for å opprettholde balansen, så det blir nok det som føles mest naturlig. Hvis du endrer grep vil du sannsynligvis merke at du klarer å løfte tyngre, så du får tilpasse vektene deretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du kjører ser mer ut som Yates Row;

Ikke at det er noe dumt med det, men du kan godt kjøre med litt mer styrke. Form er viktig, men personlig synes jeg du kan øke vekten litt ytterligere og heller gjøre øvelsen litt raskere.

Yates Row ja, hehe. Du sier noe der. Finnes mange varianter. Men har ikke planer om å bli HUGE som han karen der mente at man blir ved å trene slik. Har ålreit nok utgangspunkt, ønsker heller å bli råsterk og atletisk. Takk for svar og videoreferanse for Yates Row.

Og til Steffen:

Det skal jeg teste ut. Prøve med underhåndsgrep og evt mer eksplosivt løft uten å ødelegge teknikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...