miaheart Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 Hei, jeg lurte på om noen har noen tips om treningsprogram der jeg får brukt alle hovedmuskelgrupper? Jeg kan mange forskjellige øvelser,men er ikke sikker på i hvilken rekkefølge dem burde utføres for å få mest mulig ut av treningen. Jeg har manualer som jeg kan få opp til 12 kg tilgjengelig og en jernstang satt opp slik at jeg får tatt pullups. Jeg trener for å bli sterkere og for å bygge opp kroppen min etter maaange år med nedbryting og alvorlig undervekt. Allerede kommet meg godt i gang. F.eks økt pushupsene mine fra 1 på tærne - 20 på tærne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
St.Kristobal Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Jeg trener bare hjemme; men følger dvd-program nå da. Finnes mange alternativer; men hva trener du nå? Helt random eller har du et program? Har du noen styrker/svakheter som du vil jobbe med eller skal alt bare være generelt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miaheart Skrevet 9. september 2013 Forfatter Del Skrevet 9. september 2013 Jeg prøver å inkludere alle de store muskelgruppene hver gang jeg trener, men føler jeg ofte bare gjentar de samme øvelsene.. jeg har ikke noe program nei, derfor jeg føler treningen kanskje blir litt ukonsentrert. Kan som sagt mange øvelser og teknikkene, men jeg vet ikke i hvilken rekkefølge og hvor mange rep osv jeg skal ta. Skal jeg holde på til utmattelse hver gang f.eks? Målet er vel å øke styrken generelt i hele kroppen, men jeg er definitivt svakere i overkroppen (armer, skuldre) enn beina og "korsettet". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
St.Kristobal Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Alt etter hvor mange dager du ønsker å trene, og hvor lange økter; så ville jeg lagt opp dagene f.eks. slik: CoreArmer/skuldreBeinBryst og rygg Cardio ellers, men det kommer an på hvor mye du ønsker / trenger å gjøre det. Magetrening kan du enten legge på som en egen sak, eller sammen med Core. Når man trener hjemme så blir det ofte ikke de tyngste løftene, men man kjører ofte enten 'Så mange reps du klarer på ett minutt'. Sett deg gjerne mål for antall reps, men det er mer en pekepinn; gå alltid for max, ikke stopp hvis du har mer på lager. Variasjon er uansett gunstig, varier f.eks. med militær-pushups, brede, smale etc. Det er det jeg ville gjort miaheart 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 Start med de store musklene og sett dem opp mot de mer "spesialiserte" øvelsene. Ca. en 10 stykker, foretrekker jeg. Eventuelt kan du starte med RYP-programmet. Det er meget bra. Evt. har du DVD-programmet INSANITY på beachbody.com. Dette er et meget bra treningsprogram, men kanskje mer for å gå ned i vekt enn å bygge seg opp. Men på beachbody.com har du allefall flere ulike programmer. Du kan også ha supersett med styrke, hvor du har 3 sett a 4 øvelser for to ulike muskelgrupper som du tar annenhver gang. Ta disse fire øvelsene totalt 4 ganger, 10 repetisjoner, så tar du et minutt pause og går over til neste sett. Ikke sikker på om jeg ordla meg så godt, men Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fribbern Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 Jeg har hatt god progresjon med program som heter p90x, som du får på beachboody.com Har en treningsblogg her om jeg oppdaterer avogtil. Søk litt på youtube, så ser du hva det er. miaheart 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miaheart Skrevet 15. september 2013 Forfatter Del Skrevet 15. september 2013 Start med de store musklene og sett dem opp mot de mer "spesialiserte" øvelsene. Ca. en 10 stykker, foretrekker jeg. Eventuelt kan du starte med RYP-programmet. Det er meget bra. Evt. har du DVD-programmet INSANITY på beachbody.com. Dette er et meget bra treningsprogram, men kanskje mer for å gå ned i vekt enn å bygge seg opp. Men på beachbody.com har du allefall flere ulike programmer. Du kan også ha supersett med styrke, hvor du har 3 sett a 4 øvelser for to ulike muskelgrupper som du tar annenhver gang. Ta disse fire øvelsene totalt 4 ganger, 10 repetisjoner, så tar du et minutt pause og går over til neste sett. Ikke sikker på om jeg ordla meg så godt, men Takk for tilbakemelding! Skal titte litt inne på beachbody.com. Du ordla deg bra du, jeg skjønte hva du mente! Det virker jo som ett bra opplegg, skal prøve det ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miaheart Skrevet 15. september 2013 Forfatter Del Skrevet 15. september 2013 Jeg har hatt god progresjon med program som heter p90x, som du får på beachboody.com Har en treningsblogg her om jeg oppdaterer avogtil. Søk litt på youtube, så ser du hva det er. Takk, jeg skal sjekke det ut! Alt jeg kan se på eller lese om gir meg jo en pekepinn på hva som er effektivt og bra trening, + at jeg lærer masse av hva andre gjør. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
St.Kristobal Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 Jeg har hatt god progresjon med program som heter p90x, som du får på beachboody.com Har en treningsblogg her om jeg oppdaterer avogtil. Søk litt på youtube, så ser du hva det er. Ja, jeg har også kjørt p90x med stort hell, og har vel 7-8 Beachbody programmer i samlingen nå. Alle fungerer ydmerket! På P90X2 nå, og det er helt konge for meg! miaheart 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miaheart Skrevet 15. september 2013 Forfatter Del Skrevet 15. september 2013 Alt etter hvor mange dager du ønsker å trene, og hvor lange økter; så ville jeg lagt opp dagene f.eks. slik: CoreArmer/skuldreBeinBryst og rygg Cardio ellers, men det kommer an på hvor mye du ønsker / trenger å gjøre det. Magetrening kan du enten legge på som en egen sak, eller sammen med Core. Når man trener hjemme så blir det ofte ikke de tyngste løftene, men man kjører ofte enten 'Så mange reps du klarer på ett minutt'. Sett deg gjerne mål for antall reps, men det er mer en pekepinn; gå alltid for max, ikke stopp hvis du har mer på lager. Variasjon er uansett gunstig, varier f.eks. med militær-pushups, brede, smale etc. Det er det jeg ville gjort Takk for tilbakemelding Dette hørtes ikke umulig ut! hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
St.Kristobal Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 Takk for tilbakemelding Dette hørtes ikke umulig ut! hehe Jeg trenger kanskje ikke si det, men uansett er korrekt teknikk det viktigste. Hvis du har mange øvelser på lager så vet gjerne det ...og hvis du trenger mer inspirasjon elle pointers, så har streamfit.com vært en gullgruve for meg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miaheart Skrevet 15. september 2013 Forfatter Del Skrevet 15. september 2013 Ja, jeg er veldig på å bruke riktig teknikk. vil ikke få skader eller sløse bort treninga... Tiden er inne for å gjøre alt på en bra måte, både trening, mat og livet generelt. Ikke noe mer tullball, jeg er ferdig med å ødelegge meg selv! Thanks, skal titte der å jeg. St.Kristobal 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
St.Kristobal Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 Så bra; du får vurdere en blogg da, så vi kan følge med Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miaheart Skrevet 15. september 2013 Forfatter Del Skrevet 15. september 2013 Jeg har en logg her inne St.Kristobal 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fribbern Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Ja, jeg har også kjørt p90x med stort hell, og har vel 7-8 Beachbody programmer i samlingen nå. Alle fungerer ydmerket! På P90X2 nå, og det er helt konge for meg! Er også på p90x2. skal state fase 3 neste uke, er spent på P.A.P St.Kristobal 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
St.Kristobal Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Er også på p90x2. skal state fase 3 neste uke, er spent på P.A.P Ja, jeg også! Begyner fase 2 idag; ser ut som det er mer i retning av P90X. Jeg må si at jeg føler meg eksepsjonelt mye bedre skrudd sammen. På x-plank klarte jeg knapt å løfte beina i begynnelsen (svake hoftemuskler visst ), nå tar jeg glatt 2x10. Spennende med fremgang. Er visst P90X3 også på horisonten (før jul kanskje)! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.