Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg føler meg skikkelig teit som faktisk spør om dette, men jeg syns faktisk det blir vanskeligere og vanskeligere å sette opp programmer selv, spesielt når jeg trener hjemme om dagen. Jeg har en liten benk håndmanualer, en stepkass og en EZ stang tilgjengelig.

Jeg har funnet ut at det passer meg bra med et fullkroppsprogram. Jeg har en forkjærlighet for å trene armer og skuldre, så prøver å ha fokuset på det. Eneste med det er at jeg tror jeg ender opp med alt for mange øvelser. Har prøvd å sette opp fullkroppsprogram selv, men ender da opp med så sinnsykt mange øvelser, og det tror jeg egentlig ikke jeg har behov for. Så jeg trenger litt hjelp. Har sett på nybegynnerprogrammet her inne, men det er ikke alle øvelsene jeg har tilgang på, så da må jeg jo gjøre om på det likevel.

Så håper på noen innspill her :)

Og en ting til, hvor lenge burde jeg holde på et program før jeg bytter der eller gjør noen forandringer? Noen sier 6 uker, andre sier 12, hva er egentlig 'riktig?'

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24002-oppsett-av-hjemmeprogram/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tamadeus: du aner ikke hva du snakker om.

Med en slik argumentasjon så blir jeg nesten overbevist om at du har helt rett!

Dagen statiske øvelser og annet yoga tøv blir normen innenfor trening, så har du nok helt rett i at PX90 er en super treningsform for alt og alle.

Med en slik argumentasjon så blir jeg nesten overbevist om at du har helt rett!

Dagen statiske øvelser og annet yoga tøv blir normen innenfor trening, så har du nok helt rett i at PX90 er en super treningsform for alt og alle.

Klasse å klage på argumentasjon med de uttalelsene. Du har tydeligvis ikke gjort p90x, eller vært i nærheten av det. Jeg aner ikke hvor mange pushups, pullups og hvor mange titalls varianter av det jeg har gjort, men det er mange.

Jobber meg mot pushups på 4 medisinballer og lateral plyo pushups på ball i x2. Men slå deg løs med de hundre pushupsene dine du. Klovn.

Annonse

P90x er ren scam.

Jeg ville slengt meg på 100pushups og 20 pull ups: http://twentypullups.com/the-training-program/ + http://www.hundredpushups.com/#sthash.ZenJnsWx.dpbs Og så gjort litt utfall osv.

Har ikke noe mulighet til å trene pullups annet enn å ta jentechins da?

Men uansett så trenger jeg et fullkroppsprogram, blir fort at jeg prioriterer skuldre og armer framfor bein for eks. Så trenger en pekepinn på noe som er en fin balanse mellom øvelsene, ikke for mange, men heller ikke for få øvelser.

EDIT: Blir litt vanskelig å gjøre skikkelige pushups også når jeg tenker meg om, ettersom magen kommer i veien :p Er det noen annen måte å trene bryst på enn det og benkpress? Merker at å ligge på ryggen også kommer til å stoppe seg selv om ikke så lenge. Skal jeg bare droppe bryst? Det er jo kjipt...

Klasse å klage på argumentasjon med de uttalelsene. Du har tydeligvis ikke gjort p90x, eller vært i nærheten av det. Jeg aner ikke hvor mange pushups, pullups og hvor mange titalls varianter av det jeg har gjort, men det er mange.

Jobber meg mot pushups på 4 medisinballer og lateral plyo pushups på ball i x2. Men slå deg løs med de hundre pushupsene dine du. Klovn.

Hvorfor syns du at 100 pushups og 20 pullups er teit? For the record så har jeg kjørt x antall ganger med både 100 og 150 pushups og det er alt annet enn teit. Det er fantastisk digg det.

Hvorfor syns du at 100 pushups og 20 pullups er teit? For the record så har jeg kjørt x antall ganger med både 100 og 150 pushups og det er alt annet enn teit. Det er fantastisk digg det.

Jeg har ikke sagt det er teit; jeg gjør masse pushups og pullups jeg. Chest & back på P90X er vel roughly 200-350 pushups av diverse varianter, og 100+ pullups og chins (også diverse varianter).

Jeg poengterer bare at man skal holde seg til å uttale seg om ting man kjenner til.

Mannen tar det for gitt at jeg drar ting opp av ræva, fordi jeg ikke er enig med han i at P90 er et supert program. Frankly tror jeg ikke du finner mange med et snev av kunnskap rundt styrketrening som ville anbefalt det.

Men når du er gravid, så ville jeg trolig fokusert mest på:

- Et godt kosthold

- Gå turer i skog og mark

- "Air squats?" Altså knebøy uten vekter, evnt små hantler i hendene, her kan du også gjøre bulgarske utfall osv. Andre øvelser jeg kommer på i farta: Glutebridge, Hip Thrust med strikk, Stående skulderpress med hantler, benkpress med EZ stang osv.

Viktigste av alt når du er gjemme med <nedsatt bevegelighet> vil alltid være bevegelse og kosthold.

Mannen tar det for gitt at jeg drar ting opp av ræva, fordi jeg ikke er enig med han i at P90 er et supert program. Frankly tror jeg ikke du finner mange med et snev av kunnskap rundt styrketrening som ville anbefalt det.

Men når du er gravid, så ville jeg trolig fokusert mest på:

- Et godt kosthold

- Gå turer i skog og mark

- "Air squats?" Altså knebøy uten vekter, evnt små hantler i hendene, her kan du også gjøre bulgarske utfall osv. Andre øvelser jeg kommer på i farta: Glutebridge, Hip Thrust med strikk, Stående skulderpress med hantler, benkpress med EZ stang osv.

Viktigste av alt når du er gjemme med <nedsatt bevegelighet> vil alltid være bevegelse og kosthold.

Selvfølgelig :) KOstholdet er greit og det å gå tur og holde seg i form sånn generelt er egentlig helt ok det også. Det er styrketreningen jeg ikke vil gi fra meg mens jeg bærer på bebisen her. Syns bare det er vanskelig å ikke sette opp for mange øvelser i et fullkroppsprogram. Ender alltid opp med 10-12 øvelser .. :p

EDIT: Blir litt vanskelig å gjøre skikkelige pushups også når jeg tenker meg om, ettersom magen kommer i veien :p Er det noen annen måte å trene bryst på enn det og benkpress? Merker at å ligge på ryggen også kommer til å stoppe seg selv om ikke så lenge. Skal jeg bare droppe bryst? Det er jo kjipt...

Har du prøvd enarms floor press?

Øvelse nummer 11: http://fitnessbloggen.no/de-12-beste-ovelsene/

Den burde være grei å kjøre uten at magen kommer i veien! ;) Det er en øvelse jeg har blitt veldig glad i etter at jeg la den til i mitt program.

Annonse

Har du prøvd enarms floor press?

Øvelse nummer 11: http://fitnessbloggen.no/de-12-beste-ovelsene/

Den burde være grei å kjøre uten at magen kommer i veien! ;) Det er en øvelse jeg har blitt veldig glad i etter at jeg la den til i mitt program.

Smart, takk det må jeg prøve :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...