Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Er en 16 år gammel jente som i hovedsak ønsker å trene lår, rumpe og mage. Har satt opp et program, men lurte på om det er noe jeg burde endre eller kan legge til. Har mye smerter i knærne, så det er ikke alltid jeg får til å gjøre alt som legger mye press der, men jeg vil fremdeles prøve.

Begynner først med 5-10 minutter kondisjonstrening (elipsemaskin)

Øvelsene har jeg satt opp i helt tilfeldig rekkefølge, så det er bare å komme med tips om rekkefølgen også :)

Dype knebøy 3x15

"Reka" 3x12

Planken 1xmaksimal tid

Step up 3x12

Utfall 3x10

Situps 3x15

Beinpress 3x10

Leg curl 3x8

Avslutter også med 5-10 minutter med kondisjonstrening.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23947-forbedring-av-treningsprogram/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen leger eller fysioterapauter har funnet ut hva det er, har slitt med det i i ca 5 år. Har problemer i de fleste leddene i kroppen :/

Trener ikke armer f.eks fordi jeg har veeldig lite krefter i armene, og smerter i overarmene når jeg løfter armene... Har også en del problemer med ryggen. Har absolutt null peiling på hva det kan være, legene sier at jeg mest sannsynlig bare må leve med det, at det er muskulært eller rett og slett psykisk.

Jeg ville anbefale deg å legge inn litt dynamisk oppvarming før styrketreningen,dette er bedre for deg med tanke på mobilitet og ledd og sener enn å utelukkende fokusere på kardio som oppvarmingskilde.

Har du prøvd f.eks varmekrem eller knevarmere mot knevondten?

Jeg ville anbefale deg å inkludere markløft til fordel for situps og leg curl, hvis du får kjørt baseøvelsene godt nok trenger du i mine øyne ingen ekstra magetrening. Du kjører og veldig høyt repetisjonsantall med 3x15 i bøy, når man kjører så mange repetisjoner om gangen er det veldig lett at teknikken går ut av vinduet,og da oppstår det lett skader.

Gjør det mer vondt,like vondt, eller mindre i armene etter en periode med styrketrening, om du har prøvd det ut?

Hva slags opplæring har du i knebøy? Det er mange som har fremprovosert vonde knær med ræva teknikk i knebøy.

Nela, nå skal ikke jeg ta på meg noe legefrakk; men hvis det er muskulært så kan det godt være at du kunne hatt godt av å bruke 10-15-20 minutter med en RumbleRoller hver dag/jevnlig.

Det er magisk for muskler som er stramme og hjelper på veldig mange måter.

Forøvrig kan jeg anbefale Perry Nicholson fra http://www.stopchasingpain.com/; sannsynligvis en av de beste i verden på å finne årsak til smerte ved å analysere bevegelsesmønstre. Han er helt fantastisk. Evt spør ham om råd på facebook-siden.

Har hjulpet både meg og samboeren min (over webcam, faktisk).

Jeg ville i hvertfall ikke gitt opp! (Og gå uansett til kiropraktor, ikke fysio, når du har slike smerter).

Jeg ville anbefale deg å legge inn litt dynamisk oppvarming før styrketreningen,dette er bedre for deg med tanke på mobilitet og ledd og sener enn å utelukkende fokusere på kardio som oppvarmingskilde.

Har du prøvd f.eks varmekrem eller knevarmere mot knevondten?

Jeg ville anbefale deg å inkludere markløft til fordel for situps og leg curl, hvis du får kjørt baseøvelsene godt nok trenger du i mine øyne ingen ekstra magetrening. Du kjører og veldig høyt repetisjonsantall med 3x15 i bøy, når man kjører så mange repetisjoner om gangen er det veldig lett at teknikken går ut av vinduet,og da oppstår det lett skader.

Gjør det mer vondt,like vondt, eller mindre i armene etter en periode med styrketrening, om du har prøvd det ut?

Hva slags opplæring har du i knebøy? Det er mange som har fremprovosert vonde knær med ræva teknikk i knebøy.

Har ikke prøvd varmekrem eller knevarmene, men har veldig liten tro på at det hjelper og.

Følte meg svakere og fikk fortere vondt etter perioder med styrketrening som skulle styrke armene og.

Har ingen spesiell opplæring i knebøy, men hadde en time med personlig trener for en stund siden, og hun sa jeg gjorde det riktig, så da satser jeg på det. Men jeg tror ikke jeg klarer å gå helt ned til 90 grader på grunn av knærne.

Annonse

Nela, nå skal ikke jeg ta på meg noe legefrakk; men hvis det er muskulært så kan det godt være at du kunne hatt godt av å bruke 10-15-20 minutter med en RumbleRoller hver dag/jevnlig.

Det er magisk for muskler som er stramme og hjelper på veldig mange måter.

Forøvrig kan jeg anbefale Perry Nicholson fra http://www.stopchasingpain.com/; sannsynligvis en av de beste i verden på å finne årsak til smerte ved å analysere bevegelsesmønstre. Han er helt fantastisk. Evt spør ham om råd på facebook-siden.

Har hjulpet både meg og samboeren min (over webcam, faktisk).

Jeg ville i hvertfall ikke gitt opp! (Og gå uansett til kiropraktor, ikke fysio, når du har slike smerter).

Aldri hørt om det, men det virker interessant, skal se mer på det :)

Aldri hørt om det, men det virker interessant, skal se mer på det :)

Si fra hvis du trenger tips ang Rumbleroller'en; det er noen ting å tenke på; men det viktigste er at hvis det er vondt, så trenger du det. ;)

Det virker kanskje litt spesielt med Perry (diagnose over Skype), men han er eksepsjonelt god på å finne løsningen på problemet, ikke symptomet.

Enig ang rumble roller, veldig bra til å løsne opp på en stram kropp.

Du har ingen mulighet til å ta en video av neste gang du knebøyer? Er langt ifra alle PT-er som aner hvordan knebøy skal utføres, dessverre.

Gjør frontbøy like vondt?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...