Gå til innhold

Kiwi "Go Helg" Karrimarinert ytrefilet


Shiftry

Anbefalte innlegg

http://bloggfiler.no/charlotte1987.blogg.no/images/430486-8-1300393699022.jpg

Lurer på om det er noe villedende innholdsbetegnelse på desse produktene? På næringsinnhold betegnelsen står det oppført 110 kcal 24 prot blablabla, noe som tilsvarer rent svinekjøtt, men denne er jo rullet i marinade med oljer og sukker :S Skal det ikke stå hvor mye energi varen inneholder MED marinaden, eller er ikke dette påkrevd?

(trykket nettopp 3 pakker nedom gapet og det smakte nesten FOR godt til å være sant) ;)

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Marinaen er sammen med kjøttet - Det eg reagerte på er att det står - Norsk Svinekjøtt (97%) og marinade: rapsolje, salt, krydder, sukker osv... Mens på næringsinnholdet står det 110 kcal, 24 prot, 2 fett (1 mettet) 0 karbo?(jaha?) og 0.5 salt...

Rart siden det står sukker i betegnelsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karri og indrefilet? Jøss, den var ny. O.0

Må prøves! Men de har kanskje ikke tilbud på samme vare over hele landet?

Marinaen er sammen med kjøttet - Det eg reagerte på er att det står - Norsk Svinekjøtt (97%) og marinade: rapsolje, salt, krydder, sukker osv... Mens på næringsinnholdet står det 110 kcal, 24 prot, 2 fett (1 mettet) 0 karbo?(jaha?) og 0.5 salt...

Rart siden det står sukker i betegnelsen :)

Det var litt rart, ja. Da kan det faktisk nesten virke som om det ikke inkluderer marinaden, men det er strengt tatt rimelig dårlig av produsentene. Nåvel, jeg tror ikke den karrimarinaden uansett vil gjøre en veldig stor forskjell, så du skal bare fortsette å trykke nedpå tre og tre stk. uten å tenke på det (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det plager ikke meg i den forstand.. Tenkte stort sett på villedende markedsføring :)

Når det gjelder smaksopplevelse, var dette noe av det beste eg har spist av svin :)

Og når det i tillegg koster 16.90 for pakken skal ikke eg klage :D

Så bra Rakker :) Mer billigkjøtt til meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det plager ikke meg i den forstand.. Tenkte stort sett på villedende markedsføring :)

Når det gjelder smaksopplevelse, var dette noe av det beste eg har spist av svin :)

Og når det i tillegg koster 16.90 for pakken skal ikke eg klage :D

Så bra Rakker :) Mer billigkjøtt til meg ;)

Har du noen gang stilt deg spørsmålet; Hvorfor er så mye kjøtt i butikken ferdigmarinert?

Det er som deodorant. Gammel svette blir som ny. Bare at til forskjell fra kroppen, er det her gammelt kjøtt blir som nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Njaaa, blir vell litt over 100 kr for kg, så billig er det vell ikke... Men billigere enn andre "ferdige" alternativ blir det :)

Som regel marinerer/krydrer eg kjøttet selv, og det blir fort like godt, selv om det krever litt ekstra oppvask x)

Når det gjelder marineringen og gammelt kjøtt, er ikke eg så veldig imot det, siden det er bedre enn å kaste tusenvis av kg med kjøtt som "bare" trenger å "oppfriskes" litt :) Vist det inneholder samme næringsstoffer som det ferske kjøttet bryr det meg lite om det har lagt noen dager ekstra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...