Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg?


Grether

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er jente 20 år, 167 cm høy, veier mellom 55-58 kg. Dette er hva jeg spiser en typisk dag

Frokost: 1 skål yoghurt med en neve havregryn, rosiner, 1/2 banan + litt nøtter, melk, kaffe

Lunsj: 3 rugsprø med skinke, 3 frukter + vann

Middag: 1 stk kyllingfilet, søtpotet, grønnsaker

Mm: 1 skål cc/yoghurt med havregryn, rosiner, litt nøtter

Kvelds: samme som frokost + 1-2 knekkebrød evt egg + melk

Trener 6-7 dager i uken..får jeg i meg nok mat, eller bør jeg spise mer for å bli sterkere og mer fast? Mange sier at økt matinntak gjør at man ser fastere ut, jeg trener kombinert styrke/utholdenhet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan bruke apps som mydietdiary, shapeup eller myfitnesspal, evt. noen nettsider som regner ut ditt kaloribehov. Da ser du hvor du burde ligge, så ta en uke og regne ut hvor du ligger i forhold til dette, så justere deg. Så lenge du får i deg nok proteiner (2x egen kroppsvekt) så bør du vel klare å bygge, evt. øke med 100 kalorier. Men ikke ta det jeg sier for god fisk, er relativt ny innenfor trening og kosthold :p Noen andre som kan bekrefte/rette på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legg det inn på diett.no/myfitnesspal eller noe og regn ut. Er litt lettere å se hva du må endre på når vi vet hva du faktisk får i deg ;)

Vanskelig når jeg ikke vet eksakt mengde. Men vil tro det er rundt 2000 kcal eller litt mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis målet ditt er å bli sterkere, så spiser du for lite. Det der kan umulig være 2000 kcal. Vil heller tro det er nærmere 1700-1800 (spørs litt om du spiser lettprodukter eller om du spiser helprodukter?)

Skal du bli sterkere så må du spise mer! Jeg er på din størrelse, spiser en god del mer, og spiser ikke nok for få økningen jeg ønsker.

Med så mye trening så kan du fint ligge opp mot 2200, om ikke mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis målet ditt er å bli sterkere, så spiser du for lite. Det der kan umulig være 2000 kcal. Vil heller tro det er nærmere 1700-1800 (spørs litt om du spiser lettprodukter eller om du spiser helprodukter?)

Skal du bli sterkere så må du spise mer! Jeg er på din størrelse, spiser en god del mer, og spiser ikke nok for få økningen jeg ønsker.

Med så mye trening så kan du fint ligge opp mot 2200, om ikke mer.

Spiser lettprodukter ja...men vet ikke hvor mye jeg bør øke med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du spise lettprodukter så er det garantert at du faller ned mot 1700-1800 kcal.

For å ta utgangspunkt i det du spiser da:

Frokost: 1 skål yoghurt med en neve havregryn, rosiner, 1/2 banan + litt nøtter, melk, kaffe

Lunsj: 3 rugsprø med skinke, 3 frukter + vann

Middag: 1 stk kyllingfilet, søtpotet, grønnsaker

Mm: 1 skål cc/yoghurt med havregryn, rosiner, litt nøtter

Kvelds: samme som frokost + 1-2 knekkebrød evt egg + melk

Det vil nok være lettest å gjøre noe med frokost og lunsj som er ganske lite. F.eks lunsj, 3 rugsprø med skinke og 3 frukter er ganske lite. Bytt det ut med noe mer mat. Hva med å lage en omelett på 3 egg til disse rugsprøene?

Hva slags frukter er det snakk om?

Frokost kan du også fint øke i.

Det enkleste trikset er å prøve og spise litt mer, og bytt ut alle produkter med helprodukter.

Selv valgte jeg å spise mer enn å bytte ut alt med helprodukter. Det går an det også, men er vanskeligere.

Du må i alle fall spise mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...