Gå til innhold

Vondt etter knebøy


Mortiie

Anbefalte innlegg

Begynte å ta knebøy for en måned siden. I starten brukte jeg pute, men bestemte meg for å slutte når jeg følte teknikken var bra nok. Nå når jeg legger ned stangen får jeg så vondt øverst i ryggraden mellom skulderbladene. Klarer å pine meg gjennom settene, men er ubehagelig, og kjennes ut som et blåmerke i ettertid. Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt å vite at jeg ikke gjør noe galt da, tenkte kanskje jeg ikke presset skulderbladene langt nok bak eller noe. Men det er jo gode nyheter da :) Har ikke hørt om noen andre som har slitt med det før, derfor jeg lurte :p Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å ta knebøy for en måned siden. I starten brukte jeg pute, men bestemte meg for å slutte når jeg følte teknikken var bra nok. Nå når jeg legger ned stangen får jeg så vondt øverst i ryggraden mellom skulderbladene. Klarer å pine meg gjennom settene, men er ubehagelig, og kjennes ut som et blåmerke i ettertid. Noen som har noen tips?

Vondt i ryggraden - ikkje bra...

Kjennes ut som et blåmerke - helt ok.

Altså - stangen skal ikke hvile på selve ryggsøylen - den skal hvile på på de "kjøttstykkene" du har bakpå der.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sleit med det samme i starten. Brukte noe imellom for å avlaste ryggen.

Nå løfter jeg tyngre, og uten pad. Har mye å si på plassering av stanga, om du har den langt oppe eller lengre ned.

Muskelmasse på skuldrene/øvre del av ryggen har en del og si også, Er det bare bein, så blir det vondt :p

Vil anbefale deg å ha på moderat med vekt og forsøke å ha stanga på forskjellige steder for å kjenne etter hvor det er mest komfortabelt.

Sørg også for å samle skuldrene bak også, så du får strammet musklene i ryggen for å legge stanga på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sleit med det samme i starten. Brukte noe imellom for å avlaste ryggen.

Nå løfter jeg tyngre, og uten pad. Har mye å si på plassering av stanga, om du har den langt oppe eller lengre ned.

Muskelmasse på skuldrene/øvre del av ryggen har en del og si også, Er det bare bein, så blir det vondt :p

Vil anbefale deg å ha på moderat med vekt og forsøke å ha stanga på forskjellige steder for å kjenne etter hvor det er mest komfortabelt.

Sørg også for å samle skuldrene bak også, så du får strammet musklene i ryggen for å legge stanga på.

Takk! Skal prøve det :) Har en kompis jeg trener med, og han får ikke vondt, og han er spinklere enn meg :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...