Gå til innhold

Hvor mange kalorier bør jeg få i meg pr. dag?


Sara G

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg ønsker å gå ned ca 5-6 kg. Vekten min ligger på rundt 60 kg, og jeg er 165 cm høy. Trener 3-5 dager i uka, hvor fokuset mitt nå er på mye løping. Er det noen som har noen tips om hvor mange kalorier jeg bør ha i meg pr. dag?

Spiser lette/magre produkter, og en del frukt og grønt. Middagene får ikke jeg bestemt over, da jeg bor hjemme. Jeg tar derfor til meg mindre porsjoner. Har alltid vært flink til å drikke vann, og det blir mye vann i løpet av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg er ikke noen ekspert på kosthold, og skal ikke gi en vurdering av hva du bør/skal spise, jeg vil bare spørre deg om du virkelig trenger å gå ned en 5-6 kg? Eller ønsker du egentlig bare at kroppen din skal "se" litt bedre ut? Husk at vekta er bare ett tall - det er ingen som kan se tallene på kroppen din ;)

Hva er målet ditt? Slank og utholdende som en maratonløper, eller sterk og eksplosiv som en sprinter/styrketrener? (Tenker kroppstype/utseende). Hvem ser best ut i DINE øyne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

drit i vekta, som de andre sier. Bruk øynene og speilet =)

det er som de andre her sier, nok bedre med ett mål om hvordan du selv ønsker å se ut, enn kun å fokusere på x antall kilo. Enda bedre (i min mening) er det å ha fokus på hvordan kroppen FUNGERER. Du sier løping er hovedsokus - la det forbli fokuset, og ikke kroppens utseende. Nok mat -og fornufitge matvalg kombinert med nok hvile og bra trening er det du trenger =)

Heller enn å telle kalorier - kan du prøve å spise ca det smame daglig over en periode. Altså; middag varieres jo, men generelt spise ganske likt ellers - frokost, lunsj, kvelds osv... Så følger du med på hvordan du har det mtp energinivå og treningsframgange, og evt vekten. Juster på maten utifra hvordan du føler deg etter en tid. Mer mat/mindre mat/ mer karbo/mindre karbo.. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...