Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvor mye tid vil du bruke på trening da? Effektiviteten av fullkropp versus splittprogram avhenger (blant annet) av hvordan du velger å utføre det. Eksempelvis lønner det seg som regel å trene splittet hvis du har treningsdager/tider nok til å fordele øvelsene du ønsker å gjennomføre. Et fullkroppsprogram er ofte attraktivt for seg selv, da det er gunstig tidsmessig. Ettersom programmet hovedsaklig gjør unna hele kroppen når man er på trening venter man gjerne flere dager med neste økt. Men kan selvsagt kjøre en kombinasjon også. Erfaring kan heldigvis ikke renne over!

Personlig foretrekker jeg å trene splitt, da det lar meg trene kortere økter med mer intensivitet, og ikke er like tidskrevende (per økt). Men til gjengjeld bruker jeg flere dager på trening, i uka. Hvis jeg trente to dager ukentlig, ville jeg ikke tenkt på annet enn fullkropp. :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23636-nytt-treningsprogram/#findComment-838679
Del på andre sider

Hvor mye tid vil du bruke på trening da? Effektiviteten av fullkropp versus splittprogram avhenger (blant annet) av hvordan du velger å utføre det. Eksempelvis lønner det seg som regel å trene splittet hvis du har treningsdager/tider nok til å fordele øvelsene du ønsker å gjennomføre. Et fullkroppsprogram er ofte attraktivt for seg selv, da det er gunstig tidsmessig. Ettersom programmet hovedsaklig gjør unna hele kroppen når man er på trening venter man gjerne flere dager med neste økt. Men kan selvsagt kjøre en kombinasjon også. Erfaring kan heldigvis ikke renne over!

Personlig foretrekker jeg å trene splitt, da det lar meg trene kortere økter med mer intensivitet, og ikke er like tidskrevende (per økt). Men til gjengjeld bruker jeg flere dager på trening, i uka. Hvis jeg trente to dager ukentlig, ville jeg ikke tenkt på annet enn fullkropp. :)

Forhøyet proteinsyntese, tenkt på det?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23636-nytt-treningsprogram/#findComment-838705
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...