Gå til innhold

Spist alt for mye usunn mat i tre dager...


Helowny

Anbefalte innlegg

Ja, overskriften sier sitt.. Det er Mart'n i helgen, og jeg hjelper til i butikken. Det blir mye gåing rundt om kring, men allikevel så eter jeg alt for mye føler jeg. Lunsjen blir en stor baguett som regel, så har jeg spist softis + kaker, skolebørd osv. Så middagen har vært enten hamburger med pommes frites eller en stor bakt potet med mye fyll og dressing osv.. Så kommer kvelden og da gafler jeg innpå med en halv pose potetgull, 100g med sjokolade, smågodt og karameller + at jeg må ha kveldsmat + at jeg mauler peanøttsmør og kalkunskinke.. Og denne kvelden har jeg klart å trøkke i meg en hel sjokolade isboks + potetgull og pizza. Og ja, jeg har spist mye annet på dagen.. Og i morgen så er det fortsatt sånn dag, så da blir det baguett til lunsj og noe usunt til middag.. Problemet mitt er at jeg føler at alt dette blir til fett! Vekta kommer vel til å skyte opp i vekt, ja, jeg skal opp i vekt, men føler dette er på feil måte, men samtidig er maten så god, så jeg klarer ikke å stoppe (mye fordi det har vært nei mat) Og da føler jeg vel egentlig at dette er overspising. Men jeg starter med vanlig mat igjen på mandag + trening, men føler at jeg har lagt på meg for mye fett... Blir alt dette jeg spiser til fett? Hvis jeg har gått opp 3 kg i helgen, er det blanding av fett og væske?

Dette ble et surrete innlegg, men jeg er livredd for å gå opp 10 kg på disse tre dagene, eller at jeg ser ut som en flodhest på mandag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, men jeg føler at det er feil måte å gå opp på. At kiloene kommer for fort, at kroppen vokser for fort osv... Det er vel bare dumme bekymringer, for det er vel det samme om det er fra sunn mat enn det er fra usunn mat? Men, ja, jeg bekymrer meg litt for mye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jo problematikken.. så jeg forstår hva du mener.. og atvdet er vanskelig.. MEN: dette er absolutt iike rette stedet å være når en er spiseforstyrret. Du trenger å få et bedre forhold til mat og kropp og her kan det nok fort bikke over slik at du tar til deg alt du leser og da vil d bli vanskleig å ha rett perspektiv og fokus på tilfriskningen.

ps; send mg gjerne en email om du vil :) ofte handler det om å flytte fokuset bort fra maten. Ikke tenke på mat hele tiden og finne en fast måltidsrytme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klarer ikke gå opp 10kg, ei heller 3 kg på de dagene.

Denne tråden stenges etter retningslinjer, de bekymringene du uttrykker er dessverre lite vi kan hjelpe deg med annet en å si at de er grunnløse.

Videre så er det snakk om et par dager, det er ikke slik at man blir spesielt tykkere på et par dager, på samme måte som man ikke blir slank på et par dager. Du sier også du står, går og beveger deg mye, og alt i alt så handler det ikke om HVA, men HVOR MYE. Så selv om det er en baguett, en hamburger osv, så spiller ikke det noen rolle. Du kan jo også snu på flisa å tenke at kanskje det er nettopp for at du har vært mer i aktivitet disse dagene at du faktisk er skrubbsulten. Noe som er normalt, da du så vidt jeg vet spiser lite ellers.

Når målet ditt i tillegg er å gå opp i vekt, så bør du heller se på dette som en positiv ting, noe det faktisk er.

På 173 cm og 53 kg så er kanskje Mart`n (?) noe du bør delta på oftere. Du nevner også Nei-mat, og en del ander ting som helhetlig får meg til å låse denne og henvise deg til retningslinjene. Dette er kanskje noe du bør snakke med mer kvalifisert faglig personell om da det nok neppe handler om Mart`n og disse 3 dagene alene.

Om du er usikker på hva jeg mener så kan du sende meg en melding på innboksen så skal jeg henvise deg til grunnlaget for at jeg låser tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...