Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har tatt meg i nakken etter sommerferien hvor jeg klarte å gå opp i vekt.. bah..

Bruker nå Mylog for å få kontroll på hva jeg spiser og får i meg sånn ca.

Jeg har regnet ut på fitnessbloggen at uten vektnedgang og normal trening bør jeg ligge på 2000 til 2300 kcal om dagen. Nå som jeg vil ned i vekt har jeg ønsket å ligge under 2000. Tingen er at jeg har lett for å overspise fordi jeg er så glad i mat så er overrasket over at jeg ikke er mer sulten nå som jeg spiser såpass lite...

Hvordan ser det her ut??

I går så det slik ut - kokte egg, brød, salat med pasta og kylling, frukt, totalt 5 måltider

Måltider: 14.08.2013

Kcal 1 502

Protein 61

Karbohydrater 163

Fett 46

Fiber 14

Og i dag: kokte egg, brødskive, fiskepinner/grønnsaker/potet, salat med pasta og kylling- 4 måltider

Måltider: 15.08.2013

Kcal 1 009

Protein 52

Karbohydrater 83

Fett 43

12

Fortsetter under...

Hvis du spiser nok proteiner, så vil du ikke gå sulten.

begynn på 2000-2500, om du ikke går ned i vekt så kan du justere det ned noen hundre kcal. :)

Husk at ting tar tid, og det å gå raskest ned i vekt er ikke alltid den beste løsningen. :)

På vektnedgang kan du godt ligge på 2g protein per kg kroppsvekt hver dag. 1,5g som minimum burde være greit ut ifra rådene jeg har lest fra ernæringsfysiologer her inne, men siden protein er godt for metthetsfølelsen og viktig for å bevare muskelmasse er det ikke noe problem å ligge høyere.

Annonse

Cottage cheese, mager kesam, magert kjøtt/kylling/torsk/tunfisk. Finnes veldig mye å velge i, men går absolutt an å velge proteinrike kilder som ikke er supermagre også. Som Sondre nevner kan du ligge på et ganske mye høyere kaloriinntak enn i eksemplene ovenfor og da øker proteininntaket samtidig :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...