Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I går slet jeg med tung pust under trening og etter en natts søvn gikk det bort. Prøvde jeg meg på treninga igjen i dag og da kom det tilbake igjen. Omtrent med en eneste gang!

Har trent 1 time cardio 6 ganger i uka + ca 2 timer med styrke trening 6 ganger i uka.

og rundt 3 mnd med kalori underskudd så det synger etter.

Noen som har hatt lignende? har ikke hatt noe særlig hvile på lang tid så burde vell da ta noen dager hvile nå.

signal fra kroppen om at jeg skal ta det med ro eller få i meg mere kal?

Setter stor pris på all tips,råd og hjelp:)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23511-plutselig-tung-pusta-under-trening/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er nok overtrent. Jeg har veldig god kondis og løper ca. 4 mil i uka. Når jeg plutselig en dag har kort pust og ikke klarer å prestere så vet jeg at det ikke er fordi jeg er i dårlig form. Det er kroppen sin måte å si i fra på at det er på tide med hvile.

Så du burde ta en uke fri joggingen og heller fokuse på styrke den uka. Spis deg litt opp og jeg lover at du kommer til få en fantastisk løpetur uka etter :)

Du er nok overtrent. Jeg har veldig god kondis og løper ca. 4 mil i uka. Når jeg plutselig en dag har kort pust og ikke klarer å prestere så vet jeg at det ikke er fordi jeg er i dårlig form. Det er kroppen sin måte å si i fra på at det er på tide med hvile.

Så du burde ta en uke fri joggingen og heller fokuse på styrke den uka. Spis deg litt opp og jeg lover at du kommer til få en fantastisk løpetur uka etter :)

Takk for svar:) Skal prøve det fremover. Dropper cardio`n og prøver en ny runde med styrke i morra. Føler meg bra ellers og pusten fungerer som normalt nå.

Har du noen andre symptomer? Press i brystet osv? Hvor lenge etter aktivitet var du tungpustet?

Om du opplever å bli tungpustet ved vesentlig mindre aktivitet enn tidligere så bør du ta en tur til legen, det kan være symptomer på angina eller andre hjertelidelser.

Ta turen til legen, om ikke annet bare for å få sjekket status (også med tanke på mye trening og stort underskudd).

Har du noen andre symptomer? Press i brystet osv? Hvor lenge etter aktivitet var du tungpustet?

Om du opplever å bli tungpustet ved vesentlig mindre aktivitet enn tidligere så bør du ta en tur til legen, det kan være symptomer på angina eller andre hjertelidelser.

Ta turen til legen, om ikke annet bare for å få sjekket status (også med tanke på mye trening og stort underskudd).

Ingen andre symptomer. Trodde jeg hadde press men var etter en bryst økt så var bare slitne muskler. Jeg hadde det litt av å på den første dagen helt til jeg la meg men når jeg stod opp dagen derpå følte jeg meg helt fin igjen.

har følt meg helt fin i pust og form i hele dag. Til jeg dro på treninga.

Annonse

Ingen andre symptomer. Trodde jeg hadde press men var etter en bryst økt så var bare slitne muskler. Jeg hadde det litt av å på den første dagen helt til jeg la meg men når jeg stod opp dagen derpå følte jeg meg helt fin igjen.

har følt meg helt fin i pust og form i hele dag. Til jeg dro på treninga.

Jeg hadde ringt ned til legekontoret og forklart de situasjonen i alle fall.

• 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...