Gå til innhold

Hva er akseptabelt overskudd på en spisedag??


Anbefalte innlegg

I dag har jeg hatt en spisedag/fridag fra dietten.

har spist både pasta ,sjokolade og snaks.

Normalt ligger jeg på 1800 kcal på en dag som jeg har trent.Men i dag har jeg fått i meg 2500-2700 kcal.har nesten litt dårlig samvittighet...

Men man kan vel unne seg en spisedag en sjelden gang når man har gått ned litt over 36 kg de siste 7,5 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Om du går ned så fort i vekt bør du ha faste spisedager

2. Jeg synes du ligger på alt for lavt kalorinivå - husk at du skal klare å vedlikeholde når du er ferdig

3. Ikke bekymre deg for hvor mye du kan spise. Bruk det som en psykologisk pause.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Om du går ned så fort i vekt bør du ha faste spisedager

2. Jeg synes du ligger på alt for lavt kalorinivå - husk at du skal klare å vedlikeholde når du er ferdig

3. Ikke bekymre deg for hvor mye du kan spise. Bruk det som en psykologisk pause.

Den største frykten er vel å falle av "vannvogna".Jeg er sukkeravhengig egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at mange skriver at man ikke skal bry seg om hva man får i seg på en spisedag, men jeg mener at noen av oss må bry seg, man må nesten det. Det finnes de av oss som nesten kan spise uendelig, jeg kunne nok klart å spise 10k kalorier på en kveld hvis jeg ikke stoppet meg selv :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at mange skriver at man ikke skal bry seg om hva man får i seg på en spisedag, men jeg mener at noen av oss må bry seg, man må nesten det. Det finnes de av oss som nesten kan spise uendelig, jeg kunne nok klart å spise 10k kalorier på en kveld hvis jeg ikke stoppet meg selv :o

ja enig med deg der:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det da ikke snakk om å holde seg litt i skinnet, men å ikke ta totalt av. Det er jo selvsagt forskjell på å spise 2kg sjokolade og 2kg skikkelig mat. Selv var jeg i bursdag i går og spiste *masse*. Gikk vel en halv langpanne-lasagne + 3 hvitløksbaguetter til middag. Da var jeg *mett*. Jeg gjorde det sånn for å ikke ende opp med å spise alt for mye kake og potetgull etterpå.

Jeg regner med at de fleste har hørt at det er forskjell på å barbere seg og skjære av seg hodet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det da ikke snakk om å holde seg litt i skinnet, men å ikke ta totalt av. Det er jo selvsagt forskjell på å spise 2kg sjokolade og 2kg skikkelig mat. Selv var jeg i bursdag i går og spiste *masse*. Gikk vel en halv langpanne-lasagne + 3 hvitløksbaguetter til middag. Da var jeg *mett*. Jeg gjorde det sånn for å ikke ende opp med å spise alt for mye kake og potetgull etterpå.

Jeg regner med at de fleste har hørt at det er forskjell på å barbere seg og skjære av seg hodet...

Noen har mer selvdisiplin enn andre vettu ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg lurer veldig på det samme som newbody2014. Jeg er veldig enig i at det er sunt for psyken å slakke litt på kostholdsrestriksjonene en gang i blandt, men min frykt er at kalorioverskuddet på en spisedag skal utligne – eller i verste fall overstige – kaloriunderskuddet resten av uken.

Selv ligger jeg på mellom 400 og 500 kcal i underskudd – i den grad det det er mulig å kalkulere det (loggfører inntak og treningsmengde). Jeg er ikke store frøkna, men har apetitten til en kraftig herremann. Med en BMR på 1250 kcal og et stillesittende yrke, skal det ikke mye til før jeg havner i overskudd. Mitt spørsmål er derfor, (med fare for å kapre tråden): vil et overskudd på f. eks. 1000 kcal på en spisedag 'ødelegge' to dager med underskudd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg lurer veldig på det samme som newbody2014. Jeg er veldig enig i at det er sunt for psyken å slakke litt på kostholdsrestriksjonene en gang i blandt, men min frykt er at kalorioverskuddet på en spisedag skal utligne – eller i verste fall overstige – kaloriunderskuddet resten av uken.

Selv ligger jeg på mellom 400 og 500 kcal i underskudd – i den grad det det er mulig å kalkulere det (loggfører inntak og treningsmengde). Jeg er ikke store frøkna, men har apetitten til en kraftig herremann. Med en BMR på 1250 kcal og et stillesittende yrke, skal det ikke mye til før jeg havner i overskudd. Mitt spørsmål er derfor, (med fare for å kapre tråden): vil et overskudd på f. eks. 1000 kcal på en spisedag 'ødelegge' to dager med underskudd?

Jeg har tre diettdager i uken når jeg kutter. Da ligger jeg på 1200-ish om det er treningsfri, men ca 100kcal ekstra etter trening. Ca 16-1700kcal underskuddx3. Tre dager ligger jeg på 3100-ish, ca 200-300 i overskudd. Så har jeg en spisedag der jeg spiser nøyaktig det jeg føler for. Totalt ligger jeg ca 4000kcal i underskudd fra de andre seks dagene, men jeg går jevnt og trutt ned i fettprosent til tross for at jeg ikke bryr meg filla om hva jeg spiser de 6 timene som er fritt.

Det har rett og slett ikke så mye å si om du begrenser *tidsrommet*. Hvis du spiser 3000kcal ekstra en dag er det mye verre å gjøre det over hele 24-timersperioden enn å gjøre det på tre timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...