fit2fight Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Hei.. Jeg er da ny her inne og har nettopp startet med styrketrening.. hatt min første time med PT idag. Jeg har trålt sider opp og ned for å finne noen gode startråd i forhold til kost og tilskudd. Jeg lurer på hvor mye jeg bør spise hverdag, hvor mye proteiner og karbohydrater osv jeg skal ha. Jeg er 1.63 høy og 61kg .. har tatt av 43kg så er litt løs hud men ikke nok til at jeg får fjernet det kirurgisk , så jeg skal nå stramme meg opp og bygge muskler for å få kroppen sterkere . ( Er Gastric bypass operert) I min periode etter operasjonen , ble det mye egentrening i form av gåturer, så jogging og sykling. Spiser ganske sunt tror pga jeg nå er veldig sensitiv ovenfor fett og sukker, har også melkeintoleranse. så hva kan jeg bruke/spise/drikke for å gi kroppen det den trenger og max utbytte av trening+ På forhånd tusen takk! Shenjing 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23380-ny-og-nysjerrig-hjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raptorial Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Bare sånn først. Hvordan er situasjon din nå, med tanke på hvor mye du kan spise, og hvor ofte du må? LeanderL 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23380-ny-og-nysjerrig-hjelp/#findComment-832334 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fit2fight Skrevet 9. august 2013 Forfatter Del Skrevet 9. august 2013 Bare sånn først. Hvordan er situasjon din nå, med tanke på hvor mye du kan spise, og hvor ofte du må? Jeg bør spise 5 ganger, dvs 3 hovedmåltid og 2 små ( frukt, skyr o.l) jeg kan spise magert kjøtt , sjømat, frukt, grønnsaker, poteter, litt fullkorn ris eller pasta. Nå rommer magen min ca 3 dl så det blir ikke STORE måltider men de duger for meg. det viktigste for meg er at det er næringsrikt. I tillegg så tar jeg kalsium tabeletter, omega 3, jern, multivitaminer daglig ( og B12 sprøyter hver 3 mnd ca. ) Dette tar jeg fordi deler av tarmen er fjernet så jeg tar bare opp deler av den næringen fra det jeg spiser. Har vært inne å lest litt og har kjøpt meg et proteinpulver.. Er det noe annet jeg kunne tatt? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23380-ny-og-nysjerrig-hjelp/#findComment-832662 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Danhyl91 Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 I starten er det viktigere å fokusere på å få kostholdet og treningen på rett kjøl før du starter med tilskudd Siden du går til en PT vil eg regne med at treningen din er bra Kostholdet ditt vil da være det viktigste å tenke på før du starter med tilskudd Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23380-ny-og-nysjerrig-hjelp/#findComment-832689 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raptorial Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Vegard L er nok blant de her som kan gi best svar på dette. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23380-ny-og-nysjerrig-hjelp/#findComment-832918 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vegard L Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 I starten er det viktigere å fokusere på å få kostholdet og treningen på rett kjøl før du starter med tilskudd Siden du går til en PT vil eg regne med at treningen din er bra Kostholdet ditt vil da være det viktigste å tenke på før du starter med tilskudd Du må gjerne lese trådstarters innlegg en gang til og se hvorfor hun tar disse tilskuddene... Hei.. Jeg er da ny her inne og har nettopp startet med styrketrening.. hatt min første time med PT idag. Jeg har trålt sider opp og ned for å finne noen gode startråd i forhold til kost og tilskudd. Jeg lurer på hvor mye jeg bør spise hverdag, hvor mye proteiner og karbohydrater osv jeg skal ha. Jeg er 1.63 høy og 61kg .. har tatt av 43kg så er litt løs hud men ikke nok til at jeg får fjernet det kirurgisk , så jeg skal nå stramme meg opp og bygge muskler for å få kroppen sterkere . ( Er Gastric bypass operert) I min periode etter operasjonen , ble det mye egentrening i form av gåturer, så jogging og sykling. Spiser ganske sunt tror pga jeg nå er veldig sensitiv ovenfor fett og sukker, har også melkeintoleranse. så hva kan jeg bruke/spise/drikke for å gi kroppen det den trenger og max utbytte av trening+ På forhånd tusen takk! Det viktigste i din situasjon er å få i deg nok protein, og det kan være en utfordring i din situasjon. Sukker bør du være forsiktig med (du sier du er sensitiv for det, og det er vanlig etter slik operasjon), da det kan gi ubehag som følge av at opptaket av næringsstoffer er redusert. Spesielt karbohydrater i flytende form da disse passerer magesekken raskere. Det beste kostrådet du kan få er å dele opp matinntaket ditt i små måltider, men dette regner jeg med du allerede har blitt tipset om. Det er ikke noe i veien for å spise mer enn fem ganger om dagen om du føler at det fungerer bedre og gjør det lettere å få i deg nok mat. Å ikke drikke til eller rett før måltidet kan hjelpe, da drikken bidrar til å fylle opp magesekken din. Proteinshake kan være praktisk, men du må se an hvorvidt dette fungerer for deg. Om det ikke gir noen plager kan det være en grei måte å sørge for at proteininntaket blir høyt nok. Om pulveret ditt er et melkekonsentrat så inneholder det laktose, så om du reagerer på det pulveret kan du evt også prøve et melkeisolat. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23380-ny-og-nysjerrig-hjelp/#findComment-833004 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Danhyl91 Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 Du må gjerne lese trådstarters innlegg en gang til og se hvorfor hun tar disse tilskuddene... Det viktigste i din situasjon er å få i deg nok protein, og det kan være en utfordring i din situasjon. Sukker bør du være forsiktig med (du sier du er sensitiv for det, og det er vanlig etter slik operasjon), da det kan gi ubehag som følge av at opptaket av næringsstoffer er redusert. Spesielt karbohydrater i flytende form da disse passerer magesekken raskere. Det beste kostrådet du kan få er å dele opp matinntaket ditt i små måltider, men dette regner jeg med du allerede har blitt tipset om. Det er ikke noe i veien for å spise mer enn fem ganger om dagen om du føler at det fungerer bedre og gjør det lettere å få i deg nok mat. Å ikke drikke til eller rett før måltidet kan hjelpe, da drikken bidrar til å fylle opp magesekken din. Proteinshake kan være praktisk, men du må se an hvorvidt dette fungerer for deg. Om det ikke gir noen plager kan det være en grei måte å sørge for at proteininntaket blir høyt nok. Om pulveret ditt er et melkekonsentrat så inneholder det laktose, så om du reagerer på det pulveret kan du evt også prøve et melkeisolat. Ja de tilskuddene hun må ha er greit, men tenkte på ekstra tilskudd eg Vegard L 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23380-ny-og-nysjerrig-hjelp/#findComment-833028 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.