Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er 17 år gammel og veier 55 kg.. noe som sier at jeg er ganske liten og spinkel. Har meldt meg inn på treningsstudio, og har trent i 3 måneder. Men startet med dette programet for 1 måned siden. Bodybuilding.com - Beginner's Bodybuilding Program - A Step By Step Introduction To The Iron Game!

Merker at jeg har fått litt muskler rundt omkring, men vil få markert kropp til sommeren2014.

1) hvor lenge bør jeg holde på med programet, siden jeg er nybegynner?

2) vurderer å starte med "mutant mass" i og med at jeg ikke får i meg så mye proteiner, hvor mange daglig bør jeg ta dette?

- Takk på forhånd : )

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23308-f%C3%B8rste-treningsprogram/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mye tull i det programmet. Mangler både markløft og knebøy. Jeg anbefaler deg å kjøre starting strength. Skal du opp i vekt, så må du trene baseøvelser tungt og spise som en hest. Kan jeg få spørre hva du tar i de 3 store? (Knebøy, benkpress, markløft)

Mark Rippetoes Starting Strength | Fitnessbloggen Forum

1. begynn å spis mat

2. spis enda mer mat, dropp gaineren, mat er tingen.

3. begynn på starting strength

4. ikke glem mat

5. kjør starting strength helt til du ikke klarer å få noe progresjon ut av programmet

6. spis litt mer

1. begynn å spis mat

2. spis enda mer mat, dropp gaineren, mat er tingen.

3. begynn på starting strength

4. ikke glem mat

5. kjør starting strength helt til du ikke klarer å få noe progresjon ut av programmet

6. spis litt mer

Dette. Igjen og igjen. Og så tillater jeg å legge på noen ekstra punkter:

5 b. Og når du føler du stagnerer med starting strength, så deloader du litt og kjører på igjen til du treffer veggen.

5 c. Som over.

5 d. Som over

5 e. Så - kanskje - kan du vurdere noe annet.

Og:

7. Sov. Sov lenge. Sov lenger. Roughly skal du investere rundt 10-12 timer i uka på treningen: