Gå til innhold

Spørsmål om kosthold og trening...


Snjoa

Anbefalte innlegg

Hei!

Har trent i 6 måneder og har fått ganske stor fremgang på overkroppen (Bryst, biceps/tripceps og skuldre), men sliter virkelig med å få vekk fettet rundt magen og har tenkt å prøve noe nytt. Før så spiste jeg ca 2500 kalorier og trente styrke og kondisjon, men fettet rundt magen (valpefett) sitter der fremdeles

Men hva burde jeg egentlig gjøre? Spise rundt 2500 kalorier og ha en slags intervalltrening samt styrke eller spise minst mulig kalorier (PSMF dietten) og trene vanlig kondisjon og styrke?

Kom gjerne med tips til hva dere synes er best av egne erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har ikke stoppet opp, er bare utålmodig egentlig. Jeg leste et sted at PSMF dietten funket veldig bra og hadde tenkt til å teste ut den. Men om jeg kjører den, er det sånn at jeg egentlig ikke trenger å kjøre intervall trening?

Leste det her: Ga FHM-redaktøren sixpack på 12 uker - Fitnessbloggen

Når du får fremgang med det du kjører nå, så ser jeg ikke noe grunn til å forandre på det. "Don't fix what isn't broken".

Ha i bakhodet at PSMF er en ekstremdiett, som er beregnet for svært overvektige personer. Heller foreta en LIVSSTILSENDRING fremfor å kjøre en ekstremdiett i 4-8 uker og så gå tilbake til det samme gamle. Nei, du trenger ikke kjøre intervalltrening om du prøver ut PSMF.

Oppdatert versjon av PSMF-dietten - Fitnessbloggen du kan lese litt om PSMF også får du selv bestemme hva du tror vil funke best.

Forresten, er det en spesiell begivenhet du ser fram til og har dårlig tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er bare det at jeg ikke får magen flatere og har prøvd nå i 6 måneder. Men takkerfor svar, tror jeg bare fortsetter som jeg har gjort bare at jeg legger inn et par intervalltreninger og spiser enda sunnere nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva bør jeg gjøre? trener 5-6 ganger. av og til 2 ganger til dagen men har stoppet opp. vekt er 84 høyde 1,87 må jeg legge om treningen eller skal jeg bare kjøre på videre? er det evt noen som har ett treningsprogram de ser de får mye utbytte fra ? ellers så går det 40g havregryn 10gram linfrø til frokost protein shake før trening og etter. kommer hjem etter 2 - 2,5 timer med trening da er det 2 egg og kylling middag går det mye i fisk og ris grønnsaker. kvelds er som frokost

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva bør jeg gjøre? trener 5-6 ganger. av og til 2 ganger til dagen men har stoppet opp. vekt er 84 høyde 1,87 må jeg legge om treningen eller skal jeg bare kjøre på videre? er det evt noen som har ett treningsprogram de ser de får mye utbytte fra ? ellers så går det 40g havregryn 10gram linfrø til frokost protein shake før trening og etter. kommer hjem etter 2 - 2,5 timer med trening da er det 2 egg og kylling middag går det mye i fisk og ris grønnsaker. kvelds er som frokost

Vil du gå opp eller ned da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer noen ekstra kalorier i helgene så ikke akkurat 2500 kal da, men ellers er det det..

Det kan være at du får i deg såpass mye kalorier i helgene at kaloriunderskuddet de andre dagene i uken ikke gjorde noe forskjell. men som sagt, om du ikke går ned i vekt fremover, så skal du bare justere kaloriinntaket. 2200 kcal ville vært en greit om du må justere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil opp i muskler og ned i fett :). får nok proteiner i meg da jeg får i meg rundt 250 g protein og ca 1800-1900 kal daglig. men har nå stagnert med vektøkning

hvorfor ligger du på 250g proteiner? det er langt over det som er nødvendig.

160-180 ville passet fint for en på din vekt. 1800-1900 kcal er også veldig lite for en på din vekt, legg deg heller på rundt 2500-3000 kcal så ser du om du går opp i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor ligger du på 250g proteiner? det er langt over det som er nødvendig.

160-180 ville passet fint for en på din vekt. 1800-1900 kcal er også veldig lite for en på din vekt, legg deg heller på rundt 2500-3000 kcal så ser du om du går opp i vekt.

ligger på 250 pga jeg spiser mye fisk og kylling. men ja jeg vet at det er mye mer enn jeg trenger. Men jeg skal ikke opp i vekt. jeg ønsker og få bort valpefettet på nedre mage. Men det jeg sliter med er at jeg ikke øker på vektene med tanke på trening. føler ikke kroppen utvikler mer muskler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ligger på 250 pga jeg spiser mye fisk og kylling. men ja jeg vet at det er mye mer enn jeg trenger. Men jeg skal ikke opp i vekt. jeg ønsker og få bort valpefettet på nedre mage. Men det jeg sliter med er at jeg ikke øker på vektene med tanke på trening. føler ikke kroppen utvikler mer muskler.

Det er fordi du spiser for lite.

Jeg veier noenlunde det samme som deg, +2kg og jeg spiser vel rundt 3000+ kalorier hver dag. om jeg spiser i nærheten av 2500 kalorier over tid så sliter jeg også med å øke vektene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi du spiser for lite.

Jeg veier noenlunde det samme som deg, +2kg og jeg spiser vel rundt 3000+ kalorier hver dag. om jeg spiser i nærheten av 2500 kalorier over tid så sliter jeg også med å øke vektene.

oki får prøve det. Men jeg går aldri sulten fordi om jeg spiser så lite. får evt bytte ut proteiner med en gainer eller noe. Mulig det kan være noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki får prøve det. Men jeg går aldri sulten fordi om jeg spiser så lite. får evt bytte ut proteiner med en gainer eller noe. Mulig det kan være noe.

Før jeg begynte og trene veide jeg 60kg og spiste rundt 1400 kcal per dag, jeg gikk heller aldri sulten. Kroppen adapterer seg. :) Hvorfor spiser du ikke bare mer? helmelk er gull verdt når det kommer til vektoppgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...