Gå til innhold

Rygghvirvel.


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Erector spinae værtfall, men den muskelgruppa går jo fra bekkenet langs hele ryggsøylen og nesten opp til kraniet. jeg vet ikke om det var noe mer spesifikt du var ute etter? th7 og 8 ligger vell omtrentlig midt i lengderetningen på ryggsøylen om jeg husker rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erector spinae værtfall, men den muskelgruppa går jo fra bekkenet langs hele ryggsøylen og nesten opp til kraniet. jeg vet ikke om det var noe mer spesifikt du var ute etter? th7 og 8 ligger vell omtrentlig midt i lengderetningen på ryggsøylen om jeg husker rett.

Takker. Har en skade i virvlene og nå foplanter det seg utover siden av ryggen og baksiden av skulderbladet. vondt å hoste og nyse. Vondt bare å stå å skjære opp salat på kjøkkenet f.eks. Vet at infraspinatus er på skulder og ned, men det forklarer ikke verken nede på skulderbladet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

supraspinatus ligger på oversiden av infraspinatus som igjen ligger over teres minor såvidt jeg husker i farta.

Jeg skal ikke prøve å stille diagnose siden det blir ren gjetting blant alt det kan være, umulig å si sikkert. Kan jo også være kombinasjoner av forskjellgie ting som skaper problemer (nerver, ligamenter,muskler etc). Dra å få det undersøkt til en fysioterapeut er vell mitt beste tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker. Har en skade i virvlene og nå foplanter det seg utover siden av ryggen og baksiden av skulderbladet. vondt å hoste og nyse. Vondt bare å stå å skjære opp salat på kjøkkenet f.eks. Vet at infraspinatus er på skulder og ned, men det forklarer ikke verken nede på skulderbladet.

Dette høres VELDIG ut som en låsning. Om det er veldig plagsomt: dra til en terapeut i dag så er du med all sannsynlighet klar for å stupe kråke i helgen. Som regel kjempelett å ordne opp i dette! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...