Gå til innhold

Øke eller minske kcal-inntaket??


Kari

Anbefalte innlegg

Dame,163cm,vekt svinger fr 71-73,5kg. Har slanket meg i 2,5 år. Fra 144kg på mitt tyngste til 91 kg i oktober 2012. da tok jeg gastric sleeve(slankeoperasjon). Har ligget på 2000 kcal på treningsdager,1800 på treningsfri. Har gjort dette siden februar.Vekta har kun gått ned fra 77kg i mai. Så går saakte.. Skal jo sies at jeg har hatt 3 uker ferie inni der. Da gikk vekta opp til 76. men gikk kjapt ned igjen. Går nd 0,8-1 cm i midjemål hver måned ca.

Trener 4 ganger pr uke. Kondisjon på ergometer sykkel med puls på 140-155. Har polar ft40 pulsklokke så holder kontroll på pulsen og den viser at jeg forbrenner mellom 650-720 kcal pr økt. Trener styrke iform av armmanualer,push ups,planke,squats.

Spiser knekkebrød,havregrøt,bær,karbonadekjøttdeig etc. Begrenser seg litt ifh til at jeg er operert. Tåler ikke all mat. Fører kcal regnskap og har god peiling slik sett. Mitt spørsmål er om jeg burde øke kcal for å se om det setter litt fart på ting, ligge der jeg liger i kcal nå eller senke kcal inntaket??:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dame,163cm,vekt svinger fr 71-73,5kg. Har slanket meg i 2,5 år. Fra 144kg på mitt tyngste til 91 kg i oktober 2012. da tok jeg gastric sleeve(slankeoperasjon). Har ligget på 2000 kcal på treningsdager,1800 på treningsfri. Har gjort dette siden februar.Vekta har kun gått ned fra 77kg i mai. Så går saakte.. Skal jo sies at jeg har hatt 3 uker ferie inni der. Da gikk vekta opp til 76. men gikk kjapt ned igjen. Går nd 0,8-1 cm i midjemål hver måned ca.

Trener 4 ganger pr uke. Kondisjon på ergometer sykkel med puls på 140-155. Har polar ft40 pulsklokke så holder kontroll på pulsen og den viser at jeg forbrenner mellom 650-720 kcal pr økt. Trener styrke iform av armmanualer,push ups,planke,squats.

Spiser knekkebrød,havregrøt,bær,karbonadekjøttdeig etc. Begrenser seg litt ifh til at jeg er operert. Tåler ikke all mat. Fører kcal regnskap og har god peiling slik sett. Mitt spørsmål er om jeg burde øke kcal for å se om det setter litt fart på ting, ligge der jeg liger i kcal nå eller senke kcal inntaket??:)

Ettersom ting ikke har stoppet opp ville jeg bare fortsatt som du gjør. Du sier også at du nettopp har hatt 3 uker pause, som sikkert også var lurt :) Hadde du gått veldig lenge uten å ha et litt høyere kcal nivå ville jeg anbefalt deg og kjørt en periode med litt mer mat.. Men ettersom du nettopp har hatt det ville jeg bare fortsatt i samme spor :)

De siste kg skal ta tid, vær tålmodig. Ettersom du trener endel kan kroppen fint forrandre seg uten så mye vektnedgang :)

OG, knallbra jobba :)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Det er kanskje noen som kan dra nytte av denne informative bildet der man finner hovedprinsippene for kostholdet etter slankeoperasjon: http://www.nordbariatric.com/nb/infografikk/ernaeringspyramide-etter-slankeoperasjon Det kan man gjerne henge på kjøleskapet og titte på hver dag. For å få svar på spesifikke spørsmål om kostholdet etter operasjon, må man gjerne ta kontakt med klinikken man ble operert på eller sin ernæringsfysiolog. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...