Gå til innhold

Kan du Audi?


FrkDings13

Anbefalte innlegg

Jeg hadde ikke turt kjøpe en 1999 A6. Nå skal det sies at 1,9-motoren er betydelig bedre enn 2,5tdi som spiser både kamaksler og turboer.

Det er jo en fordel at stor service med regreim nettopp er tatt på bilen du linker til, bytte reim på de bilene der innebærer demontering av store deler av fronten (i hvertfall på 2,5)

Hadde jeg skulle kjøpe en så gammel bil hadde jeg heller lagt noen kroner i en gammel volvo 940 fra 98 eller en V70 med 2,4 bensinmotor.

Når det gjelder BMW-diskusjonen så har jeg selv hatt en BMW 520, men 7 år nyere enn den missi hadde. Med andre ord E39-karosseriet min også. Vibrasjon ved bremsing er ofte caster-stag, og det at merkeverkstedet ikke klarer å finne ut av det bekrefter bare utallige historier om at merkeverksteder er ikke noe bedre enn andre verksteder og bilbransjen generelt består av folk som er ute etter å lure deg. Finn heller er verksted med en gammel ringrev som har vært borti mye forskjellig, eller hent ut info fra gode merkespesifikke forumer og gjør jobben selv. Min BMW var forøvrig en av de bedre bilene jeg har hatt, og det er en helt uslåelig kjørekomfort i den sammenlignet med andre biler fra samme tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja jeg er nå ingen bilmekaniker, men når merkeverkstedet ikke finner ut av det så... :) Jeg hadde bare bilen et halvår, så det er nok ikke mitt vedlikehold som er problemet! :) Selger du bmw eller veldig bmw entusiast, siden du virker til å ta dette nesten personlig? :D

Som Martin skriver behøver ikke dette med merkeverksted å si så altfor mye. Har min egen andel verkstedshistorier, både merke og vanlige.

Om det er du eller forrige eier som har vært slapp med vedlikehold spiller ingen rolle, poenget mitt står at vedlikehold er alfa omega når du har bil.

Jeg selger ikke BMW nei, og jeg er ikke noe "entusiast" utover at jeg har svært gode erfaringer med BMW. Jeg bare følte trangen til å forhindre typisk forumsludder som "den og den bilen suger" når det villeder kjøpere og ikke har noe rot i konkret fakta. Har du ikke noe spesifikk nyttig info som kan komme en kjøper til nytte om en bestemt modell, så la være. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, her kom det mye greier på kort tid :) Jeg er ikke veldig mye klokere, må jeg innrømme. Vanskelig å kjøpe bil.

Jeg ringte Audiverksted for å høre, og han sa at det var greie biler men at den tross alt er 14 år. Det er helt greit. Han nevnte også dette med at 1,9 motoren var bedre enn 2,5.

Jeg må ha stasjonsvogn med stort nok bagasjerom, bilen må være pen utvendig (skal reklamere på utsiden) og personlig ønsker jeg meg diesel og manuell. Har ikke mer enn 50.000 å bruke. Ha ha, jeg er vanskelig, jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg utvikler kreft i øynene når jeg ser gamle biler med reklame. Synes det ser helt grusomt ut. Ikke klassiske biler altså, det kan være greit, men sånne halvgamle greier som den Audien. Om du bare trenger bagasjeplassen, og ikke seter:

FINN.no - Mulighetenes marked

Latterlig god kjørekomfort til å være sånn bil.

Hehe uffda! Får håpe det ser noenlunde OK ut at ikke alle utvikler kreft i øynene av det.

Jeg trenger seteplassene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Personlig ville jeg ikke betalt 46 000 kr for en 99-modell som er gått 227 000km.

Ga selv 21 000 for min Saab 900 98-modell i fjor, som da var gått 175 000. Går som en klokke :)

Men prisbildet på Saab 900 vs Audi A6 er ikke helt likt da.. Prisen er vel for så vidt grei nok, hvis man først skal gå til det steget å kjøpe gammel Audi. Husk på at bruktbilmarkedet er rimelig dødt om dagen, det er virkelig kjøpers marked så det bør være mulig å prute en del..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

' date=' post: 828997, member: 544"']Men prisbildet på Saab 900 vs Audi A6 er ikke helt likt da.. Prisen er vel for så vidt grei nok, hvis man først skal gå til det steget å kjøpe gammel Audi. Husk på at bruktbilmarkedet er rimelig dødt om dagen, det er virkelig kjøpers marked så det bør være mulig å prute en del..

Jeg skjønner at prisbildet er annerledes, men hva får en i realiteten da for de 25 000 kr ekstra?

Selv om det er bruktbil, så betaler en fortsatt for en merkevare som ikke nødvendigvis lever opp til forventningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får jo en større bil, og i manges øyne en mye bedre bil også og en bil som mest sannsynlig er mer lettsolgt enn om man kjøper en gammel saab. Dessuten får man en relativt gjerrig turbodiesel i stedet for en tørst bensinmotor.

Blir ikke det litt som å si "hvorfor kjøpe en ny Audi A6 TDI til 600.000 når du får en ny Hyundai i40 til halve prisen"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

' date=' post: 829011, member: 544"']Du får jo en større bil, og i manges øyne en mye bedre bil også og en bil som mest sannsynlig er mer lettsolgt enn om man kjøper en gammel saab. Dessuten får man en relativt gjerrig turbodiesel i stedet for en tørst bensinmotor.

Blir ikke det litt som å si "hvorfor kjøpe en ny Audi A6 TDI til 600.000 når du får en ny Hyundai i40 til halve prisen"?

Nå la jeg ikke inn i prisen at det var en stasjonsvogn, så det stemmer det.

Om Audi nødvendigvis er mye bedre (sammenlignet med f.eks. Saab, som også normalt ligger ganske høyt når det gjelder bruktbilpriser og (tidligere) nybilpriser) er i beste tilfelle spekulativt.

Ja. Den leveres med senkesett. Fantastisk.

Jeg sa aldri 'ikke kjøp den'. Jeg påpekte simpelthen at jeg selv syntes det var en høy pris for bilen, og jeg er overbevist om at det finnes bedre kjøp å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har et budsjett på rundt 50' og ikke kan skru noe særlig selv, er jeg ikke så sikker på at du burde kjøpe en 14 år gammel premiumbil som er gått såpass langt. Selv om kjøpsprisen er lav, er dette en relativt dyr bil med avanserte løsninger. Deler og servicer er ikke akkurat de billigste.

Kanskje du burde se etter en nyere og mindre bil. En Golf kanskje?

For ordens skyld - jeg har en 06 mod A4 2.0tq selv, og selv om kvaliteten er god koster vedlikehold og servicer vesentlig mer enn f.eks på '02 Passaten vi hadde før. Og jeg skrur selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ser du er på utkikk etter bil :) Jeg er någenlunde "fersk" i trafikken, men kan ihvertfall legge til at jeg i april Kjøpte en Audi a4 b5 Avant 1.6 bensiner .99 mod. Er storfornøyd med bilen og måtte ut med 36.000,- eksl. frakt. bilen var i april gått 174500. og har nå rundet 190000. Jeg har med andre ord hatt bilen på VELDIG mange lange turer, over til sverige osv (6Timers kjøring). Bilen er i TOPP tekknisk stand, og passer meg som student yppelig. Dog. Om jeg skulle valgt noe annerledes ville jeg gått for en audi a4 med litt større motor. f.eks 1.8 med turbodiesel. bare pågrunn av at bensinprisene om dagen er høye og at Min a4 drikker litt mer enn det jeg ønsker. Lykke til med bilkjøp! legger til: jeg har ikke hatt noen utgifter sålangt, annet enn oljeskift som man må regne med når bilen er 1999 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...