Gå til innhold

Trenger litt tips:)


Admira

Anbefalte innlegg

Kan begynne fra begynnelsen.

Begynte med en startvekt på 74 kg i august. Jeg er 156 cm så det sier seg selv at vekta var alt for høy.

I dag veier jeg 64 kg så har gått ned 10 kg, og mener selv jeg har 10 kg igjen.

Jeg trener 5 dager i uker og ligger på ett kalori inntak på 1300 kalorier, og ett kaloriunderskudd på ca 1000 kalorier per dag. dvs 7000 kalorier i uka. Med det underskuddet burde jeg gått ned 1 kg i uka, men gjør ikke det. Stått stille på samme vekt i en måned nå.

Trener ganske ren og hard styrketrening, med tosplitt treningsprogram som jeg har laget selv.

Vil gjerne ha litt kommentarer på hva jeg gjør feil/riktig/ og hva jeg kan gjøre for å forbedre treningene mine.

Mandag: oppvarming 10 min step. knebøy(3*10- 60 kg på), markløft(3*10- 60 kg på), bulgarsk utfall(3*10- hentler 20 kg), leggpress, rompe, beincurl foran og bak. Mage

Tirsdag: Oppvaming med 10 min step. curl med stang21kg, curl med hentler 20 kg, benkpress 3*10 med 40 kg på. triceps, nedtrekk, roing, skråbenk med hentler, flyis liggende og stående. Alle øvelsene er 3*10

Chinups. Mage

Onsdag: 1 time kardio - helst stepping

Torsdag: Likt som mandag

FredaG: Likt som tirsdag

Lørdag: 1 time kardio

Hva synes dere?

Har variert øvelsene bytter ut med samme muskelgruppe men annen øvelse ca hver 4 uke.

Nøye med tilskudd, og proteiner. Ligger på ca 120 g protein per dag, 50 - 90 gram karbohydrater, 3-10 gram fett, 40 gram fiber.

Skal få tatt litt bilder etter trening i dag så legge de og ut,

Tar i mot tips og råd med glede:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går du ikke ned i cm, rundt livet f.eks? Da jeg prøvde å gå ned sist så gikk jeg ned 1 kg på en mnd, men jeg tok av meg ca 4 cm rund livet, altså økte muskelmassen samtidig som jeg gikk ned i fett%. Hvis ikke ville jeg kanskje ha spist mer, sånn at du ligger 500 kcal i underskudd istedet, kan hjelpe det. Eller spise litt mer på treningsdager. Kommer sikkert noen bedre forklarte tips av andre etterhvert, men jeg kjeder meg litt på jobb :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes treningen ser bra og fornuftig ut, men kanskje litt mye trening når du spiser så lite som du gjør. Men det er ikke treninga som hindrer vektnedgangen ihvertfall.

Hvor nøye er du med logging av det du spiser? Har du spisedager hvor du spiser mer enn resten av uken?

Dersom du er sikker på at du ikke undervurderer hvor mye du faktisk spiser så ville jeg prøvd å øke kaloriinntaket litt en periode. Du spiser veldig lite fett, så tilsett litt sunt fett og ihvertfall en spiseskje fiskeolje til dagen. Karbohydratene kan du i første omgang prøve å øke til over 100 gram daglig.

Det kan også være at du har lagt på deg muskler og fortsatt å miste fett selv om ikke vekta viser så mye forskjell. Så ikke se deg blind på tallet som badevekta viser. Målbånd og speil (ta formbilder med jevnlige mellomrom) er gode verktøy for å følge framgang.

Gratulerer forøvrig med kjempeflott vektnedgang til nå. 10 kg siden august er jo kjempebra :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, og oppmuntring. Skal øke inntaket litt for å se om det har noe effekt.

Jeg bruker Mynettdiary på IPhonen og loggfører alt jeg putter i meg. Ikke alltid jeg har muligheten til å veie maten så tar ca, men alltid litt godt i :)

Har tatt av totalt 40 cm siden jeg begynte.

15 rundt lår, 16 rundt midje, 10 rundt bryst/rygg, økt 1 cm på armene.

Så er jo fornøyd så lang, er bare redd for å stagnere for mye. Tenkte jeg skulle øke vektene litt og denne uka.

Har stått lenge på samme kg i de fleste øvelsene, så kanskje på tide å presse seg litt mer igjen.

Har ikke hatt en spisedag, så kanskje det er noe jeg bør innføre også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spisedager er et lite tveegget sverd. Hvis du gjør det korrekt så kan det gi et boost i energinivået og forbrenninga, men normalt er det ikke nødvendig før fettprosenten har blitt temmelig lav. Det kan være mer fornuftig å legge til noen ekstra kalorier på dager du trener styrke og da primært i de første timene etter økta.

Det er imidlertid smart å ta en pause etter ca 8 uker på diett. I denne pausen skal man selvsagt ikke gå tilbake til gamle uvaner, men fortsette å spise sunt, mens du øker kaloriinntaket litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en pause på to uker nå. Begynt i ny jobb, og var litt syk så trente bare 2-3 ganger med lett trening i uka. Lagt på "vedlikehold" kalorimassig, men nå er det full gang igjen. Følte styrken var mye bedre etter pausen:) gikk fra å klare 2 chins til 3 :) hehe av en eller annen grunn har chinsa blitt måleenhet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hatt en pause på to uker nå. Begynt i ny jobb, og var litt syk så trente bare 2-3 ganger med lett trening i uka. Lagt på "vedlikehold" kalorimassig, men nå er det full gang igjen. Følte styrken var mye bedre etter pausen:) gikk fra å klare 2 chins til 3 :) hehe av en eller annen grunn har chinsa blitt måleenhet:)

Prøv å kutte ned litt gradvis igjen nå da og ikke gå rett tilbake på 1300 kalorier. Kutter du 2-300 kalorier pr uke så er jeg sikker på at du vil se framgang igjen :)

Bra chins :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Måler m målebånd og, der er det -40 cm, noe jeg er veldig fornøyd med.

Ser man blir ganske inspirert av å være med i forum og, det har jeg ikke prøvd før:)

Kjekt med tilbakemeldinger, og ikke minst høre hva andre gjør :)

Man må bare smøre seg med tålmodighet..

Men greit å høre med andre om hva de synes om programmet som jeg følger, spurte for litt siden på treningsstudioet en av PT`ene og likte ikke svaret jeg fikk. hehe han mente jeg heller skulle gå på gruppetimer osv, noe som jeg var helt uenig i. Gikk på timer i nesten ett år uten noe merkbar forskjell, så er helt overbevist om at styrketrening vs. "typisk jentetrening" fungerer best for meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men greit å høre med andre om hva de synes om programmet som jeg følger, spurte for litt siden på treningsstudioet en av PT`ene og likte ikke svaret jeg fikk. hehe han mente jeg heller skulle gå på gruppetimer osv, noe som jeg var helt uenig i. Gikk på timer i nesten ett år uten noe merkbar forskjell, så er helt overbevist om at styrketrening vs. "typisk jentetrening" fungerer best for meg:)

Det er jo ingen tvil om at du gjør masse riktig når du klarer å gå ned 10 kg i vekt samtidig som du øker armtykkelsen. Da har du i praksis bygget mye mer enn den ene centimeteren med muskler siden du har mistet fett på armene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første innveiing på 2 uker, yoohoo 2 kg ned- kan si meg ganske motivert ;) Gleder meg til dagens kardio økt nr 2!

Jogga i dag kl 05, ja 05 på morran i regn og vind. de 2,5 km føltes som 10km

Men gjennomførte og har god følelse på jobb..

Kveldens økt er på studio: 1 time kardio, halv time mage ;)

Gleder meg

Frokost: 40 gram havregrøtt med eksta lett melk + 1 banan + bitteliten proteinshake

Lunsj(nettopp): salat med kylling og masse godt oppi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...