Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bleika det først ned til blondt og farga over med lys askeblond. Ble grått/sølv/hvitt.. Veldig fornøyd, men askeblond fargen sitter dårlig i drt bleika håret og må derfor freshes opp ganske ofte:(

Ja har fått inntrykk av d. Leste at d er denn vanskligste fargen å opprettholde. Blir jo nesten en jobb å holde fargen. Men syns d er så fint så da er d bare å kjøre på:-D kan legge ut bilde etter jeg har prøvd i morra:-)

Hvordan unngår man at håret blir rødaktig når man har farget det? Har prøvd ALT

Neinei ikke lillatoner her! Lilla inneholder jo masse rødt. Du må tenke komplementærfarger: Hvilke farger som står rett overfor hverandre i fargesirkelen. Komplementærfargen til rødt er grønt, så vil du oppveie et rødskjær, må du faktisk inn med grønntoner. Da jeg gikk på frisørskolen var grønntonene normalt de som slutter på .2, dvs en brun farge med grønntoner vil hete 4.2 og en blond kan hete 7.2, men andre fargemerker kan bruke andre systemer, noen basert på bokstaver, så det er ikke universelt.

Likeledes blått mot oransjeskjær og lilla mot gulskjær - og vice versa. Man må bare se an hva man trenger, og være forsiktig med for mye blått i veldig lyst hår som ikke har noe særlig rødpigment, for da kan det bli grønt, og da burde man brukt lilla i stedet, fordi lilla har rødt i seg. Egentlig er det kjempelett, bare google komplementærfarger og se på sirkelen when in doubt :)

Neinei ikke lillatoner her! Lilla inneholder jo masse rødt. Du må tenke komplementærfarger: Hvilke farger som står rett overfor hverandre i fargesirkelen. Komplementærfargen til rødt er grønt, så vil du oppveie et rødskjær, må du faktisk inn med grønntoner. Da jeg gikk på frisørskolen var grønntonene normalt de som slutter på .2, dvs en brun farge med grønntoner vil hete 4.2 og en blond kan hete 7.2, men andre fargemerker kan bruke andre systemer, noen basert på bokstaver, så det er ikke universelt.

Likeledes blått mot oransjeskjær og lilla mot gulskjær - og vice versa. Man må bare se an hva man trenger, og være forsiktig med for mye blått i veldig lyst hår som ikke har noe særlig rødpigment, for da kan det bli grønt, og da burde man brukt lilla i stedet, fordi lilla har rødt i seg. Egentlig er det kjempelett, bare google komplementærfarger og se på sirkelen when in doubt :)

Nevnte jeg lilla?

Merkelig ikke frisøren min har fortalt meg om det da...

Annonse

Nevnte jeg lilla?

Merkelig ikke frisøren min har fortalt meg om det da...

Nei, ikke du, men

Glansvask. Lilla, sølv, blå f. eks.

:)

At frisøren din ikke har fortalt deg om fargeteori? Ja, hvis du har spurt så er det merkelig. For sånn er det i hvert fall ;)

color-marketing.jpg

Hair Care Products and Hair Supplies - feelunique.com

Kryr av gode og billige sølv/lillasjampooer på F.U. Virketiden har stor innvirkning på resultatet.

Elsker den butikken, de returnerer tollutgifter hvis man sender bilde av kvitteringa.

Herregud, har handla i den butikken i flere år, og aldri visst det!

Gjest Hanne_
Herregud, har handla i den butikken i flere år, og aldri visst det!

:) Det er kjempeenkelt. Gjort det 5-10 ganger, bl.a. med ghd rettetang. Trenger ikke skrive kontonummer eller noe, bare bilde av kvitteringen og bekreftelse på hva som er summen. De ser visanummeret ditt som er linket til mailen. Får umiddelbart bekreftelse der de beklager at det vil ta hele 3-5 dager :p

:) Det er kjempeenkelt. Gjort det 5-10 ganger, bl.a. med ghd rettetang. Trenger ikke skrive kontonummer eller noe, bare bilde av kvitteringen og bekreftelse på hva som er summen. De ser visanummeret ditt som er linket til mailen. Får umiddelbart bekreftelse der de beklager at det vil ta hele 3-5 dager :p

Jøss.. Shoppe max!

• 7 måneder senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...