Gå til innhold

Kan ikke trene men må ned i vekt!


Anbefalte innlegg

Føler meg på helt feil plass siden jeg IKKE kan trene, men håper jeg kan få noen gode råd likevel :-)

Pga sykdom i bekkenområde kan jeg ikke gå tur, trene, sykle osv grunnet store smerter. Null aktivitet med andre ord! Dette er heldigvis noe som kan kureres men tar lang tid. Pga dette har jeg lagt på meg 10kg siden nyttår.

Nå skal vi plutselig til syden om 2 mnd (ble overrasket for to dager siden, helt fantastisk:) men jeg virkelig hater meg selv sånn som jeg ser ut nå.

Jeg er 173cm og veier idag 90 kg... Jeg er forøyd med meg selv rundt 73-75kg men skjønner at det er helt umulig å nå.

Hvor mye tror dere det kan være mulig å ta av på 2 små mnd? Og ikke minst HVORDAN skal jeg gjøre det, hva skal jeg spise? Jeg kan og vil gjøre ALT for å få dette til, og skjønner virkelig at det ikke er en enkel oppgave pga att jeg ikke kan trene i det hele tatt. Sukk!

Som dere skjønner er det ikke en langsiktig diett jeg er på jakt etter for der er jeg flink og kan mye, men må ha noe kortsiktig der jeg kan rase bra ned i vekt. Motstrider veldig meg selv når jeg ber om noe kortsiktig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Styrketrening er viktig for å opprettholde muskelmassen når du er på diett og dette blir enda viktigere om du har et stort underskudd for rask vektreduksjon.

Det betyr ikke at det er umulig eller uforsvarlig å gå ned i vekt selv om du ikke kan trene, men jeg vil anbefale deg å være litt moderat i dietten og nøye deg med en nedgang på 4-8 kg (0,5 - 1kg i uken) før ferien din. Siden du ikke trener trenger du lite karbohydrater så jeg vil anbefale deg en moderat lavkarbodiett. Health & Fitness Concept vil kunne passe veldig bra til dette formålet.

Health & Fitness Concept - Fitnessbloggen

Har du prøvd styrketrening? Er mange øvelser som kan gjøres sittende uten belastning av bekkenet? Det beste er om du diskuterer dette med din lege eller fysioterapeut, du har sikkert en du går til for oppfølging av dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hva slags sykdom du har, men da jeg var gravid fikk jeg bekkenløsning. Den klarte jeg å trene i sjakk ved hjelp av svømming og noen øvelser med slynge, disse blant annet: Slyngetrening for gravide - Slik blir du kvitt bekkenplager - Gravid

Kanskje det kan hjelpe? Slenger inn forslaget, så kan du jo prøve dersom det er mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibliotikaren: Det er ikke bekkenløsning jeg har, men takk for tipset likevel :-)

Oddis: Styrketrening er nettopp det jeg liker aller best, men klarer hverken sitte/ stå med vekter eller på maskiner fordi den lille belastningen gjør at jeg får store smerter. Det er alle ledd/ muskelfester i bekken/ mageregionen som er betente, i tillegg til litt annet knask. Min spesialist må behandle meg noen uker til før vi kan begynne med forsiktig trening, så er helt umulig pdd dessverre:(

Har god kjennskap til lchf dietten så Health & Fitness Concept kunne vært noe, takk :)

Flere med tips? Periodisk faste? Shaker? Takker for alt av innspill som måtte komme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt massiv kirurgi i bekkenet, og bruker rullestol. I perioder hvor jeg ikke har fått trent i det hele tatt pga helsa har det vært å prøve å kutte ned karber.. Gikk på Ketolyse diett en periode og hadde veldig god nedgang, med null trening.. Utfordringen her er at når en går av dietten går en opp igjen.. ikke noe jeg vil veldig anbefale sånn sett siden det ikke er en varig greie, men kanskje vil det hjelpe deg å gå ned samtidig som du får behandling og kan begynne med trening igjen?

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har snuset litt på Ketolyse dietten men ikke prøvd i praksis, absolutt et godt forslag, takk! Elsker fet mat hehe :) Er jo en ekstra stor utfordring når man ikke kan trene, men klart desto viktigere å opprettholde et stramt forhold til mat, noe jeg har hatt problemer med = 10kg på :/

Lykke til til deg også, og håper du kommer deg sakte men sikkert fremover med dine utfordringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...