Gå til innhold

Tips til kategori


Tiwas

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kroppsbygging går vel under styrketrening? samme med generelt?

Styrketrening er fokus på å bli sterk. Bygging er fokus på å bli stor. Selv om man må bli sterkERE for å bli større, så trenger man ikke å bli sterk i den sammenhengen som folk som trener for styrke gjør. Styrke er en bivirkning av å bli større når man snakker om bygging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det lukter Elixia av det svaret. En ting er å ønske at diskusjoner holdes rene og ikke diskuterer ergogeniske hjelpemidler, men en annen ting er å ta cyber-varianten av å forby hantler over 25kg og at ingen av oss får bruke forumet med singlet på...

Lukter Elixia? Elixia har nå hantler opp til 40kg og ikke singletforbud sist jeg sjekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukter Elixia? Elixia har nå hantler opp til 40kg og ikke singletforbud sist jeg sjekket.

Hva som er lokale regler eller ikke...jeg tror du forsto hva jeg mener. Og 40kg er *ikke* mye om man trener for å bli sterk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jester

Hvorfor har ikke Audi-VW forumet en Toyota underkategori?

Uten at jeg hverken bestemmer eller påvirker dette så er det et valg de som drifter og eier forumet har bestemt ut i fra hva de ønsker å profilere og hvilket forum de vil ha. Finnes mange forum som fokuserer på dette, men dette er ikke en av de.

Så håper jeg du evt. får et mer utfyllende svar om det er det du er ute etter. Men det er ikke, og blir nok ikke en "kroppsbygging" kategori utover "Styrketrening"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har ikke Audi-VW forumet en Toyota underkategori?

hehe - det var dagens dårligste sammenligning. Sorry :) Men helt greit om dere ikke vil ha det, selv om det hadde vært fint med et dopingfritt alternativ til de andre forumene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe - det var dagens dårligste sammenligning. Sorry :) Men helt greit om dere ikke vil ha det, selv om det hadde vært fint med et dopingfritt alternativ til de andre forumene.

Må nesten vite hva som mangler. Hva skal diskuteres i byggeforumet som ikke passer i forumene vi allerede har? Styrke og muskelvekst er langt på vei same shit for nybegynnere, og passer fint sammen i ett underforum. Vi har muligens behov for et Avansert styrketrening-forum, for de som har kommet lenger og ønsker å diskutere temaer som er et stykke forbi det man trenger eller har peiling på de første treningsårene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten vite hva som mangler. Hva skal diskuteres i byggeforumet som ikke passer i forumene vi allerede har? Styrke og muskelvekst er langt på vei same shit for nybegynnere, og passer fint sammen i ett underforum. Vi har muligens behov for et Avansert styrketrening-forum, for de som har kommet lenger og ønsker å diskutere temaer som er et stykke forbi det man trenger eller har peiling på de første treningsårene.

Vel, jeg forestiller meg ting som ikke passer inn i styrketrening. Øvelser for maks treff på en muskel, måter man kan bruke store øvelser til isolasjon, gode måter å skape forskjellig type stress på osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg forestiller meg ting som ikke passer inn i styrketrening. Øvelser for maks treff på en muskel, måter man kan bruke store øvelser til isolasjon, gode måter å skape forskjellig type stress på osv osv.

Jepp, men det passer inn under Avansert-forumet jeg foreslo, og da uten å få et byggeforum som vi ikke ønsker. Vi tar det opp til diskusjoner blant moderatorene og ser hvor vi ender. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Vel, jeg forestiller meg ting som ikke passer inn i styrketrening. Øvelser for maks treff på en muskel, måter man kan bruke store øvelser til isolasjon, gode måter å skape forskjellig type stress på osv osv.

Personlig synes jeg det er dekkende på styrketrening, du løfter jo... Men tror ikke medlemmer generelt blir å skille dette noe særlig, så blir to forum med samme innhold.

Et noe mer avansert forum kan selvfølgelig bøte på, så fremst det er klart definert hva det omhandler. Ellers blir det to forum som kunne vært fint dekket av ett. IMHO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...