Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Forskjellen er ikke stor nok til at du vil merke noe forskjell. Spis og kos deg. ( Er du på det nivået at hardkjør på brokkoli og kylling er nødvendig?)

Hehe, ventet nesten på et sånt svar :) Men er ikke på det nivået nei, men det har nesten blitt en tvangsak i huet mitt...

Protip for torsk og sei, beste er å kjøpe hel fisk selv og filetere. Dekk med en blanding av 70-30 salt-sukker i kjøleskap i ti min, skyll av, bak på lav varme til kjernetemperatur ligger på rundt en f

-50 grader, serveres med løk&løksaus, gjerne med dampede blåskjell til, f.eks, eller gulrotpure eller Sandefjordsmør. Soyqnøttesmør er også en vinner til fisk.

Fremgangen skyldes nok ikke bare kostholdet ;) Kylling og brokkoli har ganske lik næringsverdi som mye annet.

Jeg liker å steke sei litt (skorpe) og ta det i form med tomat på boks, løk, squasj og brokkoli (evt brokkoliblanding kokt ved siden av). Jeg bruker også potet til da, men det må du ikke ha ;)

Syns også sei er supert med purreløk og creme fraishe (stekes sammen i panna) + en tomat opphakket :) (og kokte grsaker ved siden av og potet. Enten kokt, stekt i panne med krydder, eller ovnsbakt med urter - de siste er det litt kcal i da men veldig godt :) )

Pleier å kjøpe 600 g sei på rema, billig :) er også 400 g blokk torsk der billig.De andre butikkene vet jeg lite om.. Sjekk kg-prisen. :)

Hehe, ventet nesten på et sånt svar :) Men er ikke på det nivået nei, men det har nesten blitt en tvangsak i huet mitt...

Isåfall burde du jo definitivt gjøre noen grep i kostholdet, mat er for viktig, og for godt <3, til å ha et problematisk forhold til(:

Annonse

Hva slags fremgang har du hatt hittils? Seks dager med trening i uka, hvordan ser programmet ditt ut? Hva spiste du i går, og hvor mye?

Hmm, er 17 år begynte å trene forrige sommer, så blir ca et år til nå.

For ca 4-5 måneder siden begynte jeg å trene 3 splitt x 2. Programmet ser sånn ut:

Søndag: Forside lår, bakside lår, legger og mage (3 sett x 12-15 repp)

Mandag: Bryst og biceps (3 sett x 12-15 repp)

Tirsdag: Rygg, skuldre og triceps (3 sett x 12-15 repp)

Onsdag: Forside lår, bakside lår, legger og mage (4 sett x 4-6 repp)

Torsdag: Bryst og biceps (4 sett x 4-6 repp)

Fredag: Rygg, skuldre og triceps (4 sett x 4-6 repp)

Veier 71 kg og 175-180 cm høy

Igår spiste jeg:

Måltid 1: 2 omega 3 caps, havregryn med melk og en scoop proteinpulver.

Måltid 2: 2 grove brødskiver med egg og kaviar. Litt grønnsaker og fiskepudding.

Måltid 3: Grilla kyllingstrimler med masse forskjellige grønnsaker og 1 kesam boks

Måltid 4: Tunfisksalat.

Og drikker mye melk.

Tar også en proteinhake på treningsdager og en tunfiskboks til(120gram). Gjerne en del nøtter også. Og gjerne litt frukt innimellom.

Ang framgang, så begynte jeg med 60 kg knebøy 5 RM, nå er den på 130 kg på en god dag.

Benken fra 55 kg 5 rm, til 80 kg 5 rm.

Markløft har jeg akkurat begynt med og der trener jeg fortsatt med lette vekter pga teknikk. Men prøvde 120 kg og det dro jeg med litt kraft fra min side.

Vekten har økt fra 60 kg til 71.

Har 39 kg muskelmasse.

Men jeg kjenner at framgangen har stoppet litt opp.

Fremgangen skyldes nok ikke bare kostholdet ;) Kylling og brokkoli har ganske lik næringsverdi som mye annet.

Jeg liker å steke sei litt (skorpe) og ta det i form med tomat på boks, løk, squasj og brokkoli (evt brokkoliblanding kokt ved siden av). Jeg bruker også potet til da, men det må du ikke ha ;)

Syns også sei er supert med purreløk og creme fraishe (stekes sammen i panna) + en tomat opphakket :) (og kokte grsaker ved siden av og potet. Enten kokt, stekt i panne med krydder, eller ovnsbakt med urter - de siste er det litt kcal i da men veldig godt :) )

Pleier å kjøpe 600 g sei på rema, billig :) er også 400 g blokk torsk der billig.De andre butikkene vet jeg lite om.. Sjekk kg-prisen. :)

Protip for torsk og sei, beste er å kjøpe hel fisk selv og filetere. Dekk med en blanding av 70-30 salt-sukker i kjøleskap i ti min, skyll av, bak på lav varme til kjernetemperatur ligger på rundt en f

-50 grader, serveres med løk&løksaus, gjerne med dampede blåskjell til, f.eks, eller gulrotpure eller Sandefjordsmør. Soyqnøttesmør er også en vinner til fisk.

Takk for måltidstips, klar for å prøve ut ny mat!

hei kasim, hehe. Kroppen din har helt sikkert godt av én ukes pause! Det er begrenset hvor mye muskelmasse som kan forsvinne på én uke, ihvertfall så lenge du spiser som normalt :)

Selv har jeg ikke trent styrketrening på nesten 8 uker på grunn av senebetennelsen, og har faktisk beholdt mye mer enn jeg trodde, enda kostholdet mitt ikke har vært verdens beste! Styrken derimot, den er blitt mye dårligere :unsure: Èn uke er ikke så mye, framgang er summen av uker og måneder med hard trening og digg mat! Tenk så mye energi og motivasjon du får når du starter igjen!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...