Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har sett videoene til Biolayne og ENDELIG forstår jeg hva som skjer med kroppen min. Det jeg lurer på er om dere har noen mening om den øvre grensen til "metabolic rate". Kan jeg trene opp kroppen til å forbrenne 3000 kalorier eller vil grensen gå ved 2000, som er et slags vedlikeholdsnivå for de fleste mennesker.

Om alle gikk inn for det, kunne vi i løpet av noen år doble det gjennomsnittlige kaloriinntaket, uten å øke vekta? Eller gjelder det kun de med ødeleggelse som skal tilbake til normalen?

Noen meninger?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/22356-metabolic-rate-en-%C3%B8vre-grense/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg tipper det er en øvre grense. kalorier går til noe, og når varmeproduksjon og organfunksjon har nådd normale nivåer, må abnormale kroppslige funksjoner settes i gang for å øke hvileforbrenningen ytterligere (svetting og høy kroppstemperatur er, hjertebank, skjelving).

Det finnes definitivt en øvre grense for hvor mye kalorier en trenger til vedlikedhold. Antallet kalorier man trenger for å vedlikedholde vekta er noe som varierer veldig fra person til person, og ikke minst alder, men i tilfeller som Layne nevner, hvor noen (spesielt kvinner) har vært på streng kalorifattig diett så lenge at de legger på seg igjen bare av å se på et rundstykke (selv om noen mener at det kun er snakk om vannretensjon), så skal du ikke se bort i fra at det er mulig, selv om det finnes en grense for hvor mye.. Kan nok ikke få en kvinne på 165cm og 60kg til å ha et vedlikedholdsbehov på 3000kcal, med mindre hun ikke sitter i ro i løpet av en hel dag, f.eks.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...