Gå til innhold

Løfter dere jenter benkpress med fristang?


Pulverheksa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

4x4 når jeg har backup (og lettere når jeg kjører hantler og er alene, da gjerne 8x3rep)

er det feks 32,5 kg 4x4 og jeg bare klarer 4+4+4+3 så øker jeg ikke neste gang, står derfor endel fast på xant kg før jeg kommer meg videre.

Det har stort sett vært 4x4 og da to ganger i uka (foretrekker 3), men har som sagt ikke prioritert benk siden jeg er en øvelse jeg føler at jeg ikke mestrer + at jeg må ha backup (og jeg får ikke alltid med meg noen) og da blir det til at jeg tar hantlene/maskin istedenfor.

Hvor ofte pr uke trener du 4*4 da? Det er jo ikke et program i seg selv. Det vil lønne seg og variere intensiteten mer iløpet av en uke. Om du trener 3 ganger pr uke vil det være mere hensiktsmessig og trene feks, 4*4 / 10*3 / 2*2. Du skal ikke forsåvidt ikke ha bruk for spotter, det er ikke nødvendig og lesse på mere vekter enn du vet du klarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte pr uke trener du 4*4 da? Det er jo ikke et program i seg selv. Det vil lønne seg og variere intensiteten mer iløpet av en uke. Om du trener 3 ganger pr uke vil det være mere hensiktsmessig og trene feks, 4*4 / 10*3 / 2*2. Du skal ikke forsåvidt ikke ha bruk for spotter, det er ikke nødvendig og lesse på mere vekter enn du vet du klarer.

Jeg begynte på x-size programmet i vinter med noen få justeringer. Så ble det 4x4 i en 3 split 2g i uka. Men foretrekker fullkroppsprogram ( tungt med 4-6 repx4 istedenfor mange reps typisk 2x15) og det er det jeg vil kjøre fremover, da med 3 økter i uka. Foreslår du at jeg bør gjøre benkpressen på den måten som du har nevnt over da? ( eller bør jeg kjøre alle øvelser på den måten? Har økt greit på alt annet en benk) Jeg er åpen for alt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte på x-size programmet i vinter med noen få justeringer. Så ble det 4x4 i en 3 split 2g i uka. Men foretrekker fullkroppsprogram ( tungt med 4-6 repx4 istedenfor mange reps typisk 2x15) og det er det jeg vil kjøre fremover, da med 3 økter i uka. Foreslår du at jeg bør gjøre benkpressen på den måten som du har nevnt over da? ( eller bør jeg kjøre alle øvelser på den måten? Har økt greit på alt annet en benk) Jeg er åpen for alt! :)

Hvis du vil øke i benk må du også trene endel benk (ihvertfall hvis du vil ha resultater på relativt 'kort' tid) Det finnes mange programmer som vil gi deg mye mere økning i styrke enn x-size, da det er et byggerprogram(muskelvekst) Å trene rein styrke for å bli sterkere, er veldig forskjellig fra typiske byggerprogram. Det jeg satt opp er ikke et program i seg selv, men en liten pekepinn på hvordan du kan løse det. Det er viktig og variere, slik at ikke alle økter hver uke blir like tunge. Du kan også bytte på øktene med bredt grep, medium grep, smal benk, benk med stopp, benk med kloss og variasjoner med strikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...