Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Etter en periode med div. kneproblemer, som jeg i hovedsak har fått forklart skyldes en overaktiv og stram rectus femoris med muligens betennelse, har jeg nå kutta ut all trening av bein. I denne perioden har jeg også kjent stikking øverst på høyre foten, i feste på hofta. Har kommet frem til at dette er en strekk i rectus femoris.

De siste ukene har jeg også merket forandringer i lårmuskulaturen på høyre foten. Når jeg strammer låret kommer det opp en kul ca midt på låret, litt på utsiden. Jeg har lagt ved to bilder: øverste bildet er høyrefoten der kulen er. Har også lagt ved bilde av venstrefoten for sammenligning.

Det er ingen smerte, ingen blåmerker, kun det visuelle: altså at det blir som en kul når jeg strammer låret.

Hva kan dette være? Takk for svar!

post-1915-14440946182285_thumb.jpg

post-1915-14440946183947_thumb.jpg

Fortsetter under...

Hei! Etter en periode med div. kneproblemer, som jeg i hovedsak har fått forklart skyldes en overaktiv og stram rectus femoris med muligens betennelse, har jeg nå kutta ut all trening av bein. I denne perioden har jeg også kjent stikking øverst på høyre foten, i feste på hofta. Har kommet frem til at dette er en strekk i rectus femoris.

De siste ukene har jeg også merket forandringer i lårmuskulaturen på høyre foten. Når jeg strammer låret kommer det opp en kul ca midt på låret, litt på utsiden. Jeg har lagt ved to bilder: øverste bildet er høyrefoten der kulen er. Har også lagt ved bilde av venstrefoten for sammenligning.

Det er ingen smerte, ingen blåmerker, kun det visuelle: altså at det blir som en kul når jeg strammer låret.

Hva kan dette være? Takk for svar!

[ATTACH=miniature]110250[/ATTACH]

[ATTACH=miniature]110251[/ATTACH]

Jeg ser med en gang at du er høyrehendt iaf.

Den kulen du ser, vel. Jeg er ingen lege, men jeg kan si deg at det er en muskel.

Har du fått deg en strekk med litt skikkelig trøkk i? En såpass skippernkul som dette kan skyldes en komplett avrivning av muskelen som gjør at den trekker seg opp og buler voldsomt ut når den strammes. Legger ved et bilde av en avrevet rectus femoris til sammenlikning. Hos deg ser det vel mer ut som det er vastus lateralis om det skulle være en avrivning, men det er betydelig skjeldnere. Har du fått noen til å se på det?

picture331340685527512.jpg

Har du fått deg en strekk med litt skikkelig trøkk i? En såpass skippernkul som dette kan skyldes en komplett avrivning av muskelen som gjør at den trekker seg opp og buler voldsomt ut når den strammes. Legger ved et bilde av en avrevet rectus femoris til sammenlikning. Hos deg ser det vel mer ut som det er vastus lateralis om det skulle være en avrivning, men det er betydelig skjeldnere. Har du fått noen til å se på det?

picture331340685527512.jpg

Vil ikke en muskelavrivning medføre smerter da?

Vil ikke en muskelavrivning medføre smerter da?

Som regel vil man merke det ganske tydelig, men ofte er en delvis avrivning mer vondt enn en komplett. Særlig becepser har en tendens til å ryke uten særlige smerter.

Som regel vil man merke det ganske tydelig, men ofte er en delvis avrivning mer vondt enn en komplett. Særlig becepser har en tendens til å ryke uten særlige smerter.

Har aldri revet en muskel før, og ikke vil jeg det heller :p

Bare lurte siden ts nevnte at han ikke hadde smerter, og det synes jeg var veldig rart at han ikke hadde kjent noe i det hele tatt. For muskelen han viser til vil jeg tro han hadde kjent rimelig godt om den hadde vært avrevet eller om den ikke var helt som den skulle være.

Utifra bildene ts la ved, så er det veldig vanskelig å se denne ''kulen'' pga av skyggene. Men slik jeg ser det, så er høyre siden mere utviklet enn venstre i muskelmasse, derfor kommer det en ''kul'' på høyre lår.

Annonse

Jeg hadde en turnuslege til å se på det i dag, han mente at det sannsynligvis bare er slik jeg er. Men jeg kan ikke huske å ha hatt en slik kul der før. Og nei, jeg har ingen smerte der kulen er, men jeg har en strekk øverst på låret, der rectus femoris fester seg til bekkenet.

Synes uansett at det er rart om dette skal være rectus femoris, da det ser mer ut som vastus lateralis som er på utsiden av låret.

Jeg hadde en turnuslege til å se på det i dag, han mente at det sannsynligvis bare er slik jeg er. Men jeg kan ikke huske å ha hatt en slik kul der før. Og nei, jeg har ingen smerte der kulen er, men jeg har en strekk øverst på låret, der rectus femoris fester seg til bekkenet.

Synes uansett at det er rart om dette skal være rectus femoris, da det ser mer ut som vastus lateralis som er på utsiden av låret.

Jeg satser på at det er forskjell i muskelmassen som gjør det slik.

Bare for å bekrefte det jeg nevnte tidligere om at du er høyrehendt, har jeg rett i det ?

Utifra bildene ts la ved, så er det veldig vanskelig å se denne ''kulen'' pga av skyggene. Men slik jeg ser det, så er høyre siden mere utviklet enn venstre i muskelmasse, derfor kommer det en ''kul'' på høyre lår.

Kulen stemmer litt dårlig over ens med hvordan vi ville ventet at den stor vastus lateralis vil se ut. Jeg er enig i at det høres veldig rart ut å skulle ha revet av en muskel uten å vite det, men je ghar vanskelig å tro at benet ser sånn ut kun fordi det er hans dominante ben. Har du mulighet til å by på felere bilder fra andre vinkler i annen belystning, Valan? Med og uten flex plz.

Du får få en naprapat eller fysio til å se på det. Om ikke legen fant det ut, bør noen gjøre det. Tror ikke du skal se sånn ut, egentlig. Du har hatt smerter i benet andre steder, så det er antageligvis noe muskulært problem til stede.

Nytt bilde. Når jeg ser det fra denne vinkelen så ser jeg hvertfall at muskelfestet er på plass. Det kan rett og slett se ut som at vastus lateralis er mer utviklet på venstrefoten (altså, høyre på bildet)? Noen som har noen formening, bekymrer jeg meg for ingenting? :)

post-1915-14440946280716_thumb.jpg

Annonse

Nytt bilde. Når jeg ser det fra denne vinkelen så ser jeg hvertfall at muskelfestet er på plass. Det kan rett og slett se ut som at vastus lateralis er mer utviklet på venstrefoten (altså, høyre på bildet)? Noen som har noen formening, bekymrer jeg meg for ingenting? :)

Svarer fortsatt det samme jeg :)

Jammen, "kulen" er til venstre på bildet (som er høyrefot). Da er jeg altså overutviklet på venstrefoten min, i såfall :)

På de første bildene så det ut som høyre, men ja. Alt etter hvor mye du strammer muskelen, de strammes jo forskjellig de også :p

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...