Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet
  "Ræti skrev:
Er 41 år mann som skal begynne å trene styrke for å trene rygg og generelt bli sterkere og trenger tips til øvelser .

Tilgang til studio? I så fall, få tak i en veileder eller PT. Hva du trenger av øvelser kommer an på hvem/hvor/hva du er. En vanlig, frisk og oppegående mann blir hos meg - som regel - alltid satt inn i prinsippet frie vekter kontra maskinøveleser. Et oppsett som inneholder Benkpress med stang, Knebøy og Markløft , Chins eller pull ups er det jeg oftest bruker. Men er du på studio, så få fatt i en instruktør.

Annonse

Skrevet
  "Ræti skrev:
Er 70 kg og legger ikke på meg uansett hva jeg spiser og lurer på om hva jeg skal spise for å bygge muskler ?

Proteiner.

Anbefaler deg å lese litt på forumet, er ekstremt mye informasjon her. Gå også på forsiden og les gjennom artikler, mye bra der.

Skrevet
  "Ræti skrev:
Er 70 kg og legger ikke på meg uansett hva jeg spiser og lurer på om hva jeg skal spise for å bygge muskler ?

Mye mer mat. Legg det først på 3000 kcal om dagen, og pass på at du får i deg rundt 80 - 90 gram protein om dagen. Få i deg grønnsaker, skalldyr, egg og bær. Dette forutsatt at du er frisk ikke har noen kjente lidelser. Ikke spis hurtigmat - lag maten selv ved kjøkkenbenken. Kjøp inn råvarer, og sett igang. Husk at nøtter og frø er saker som øker kcal mye, noe som i ditt tilfell er positivt. Bruk smør aktivt, det øker også kcal hurtig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...