Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er 41 år mann som skal begynne å trene styrke for å trene rygg og generelt bli sterkere og trenger tips til øvelser .

Tilgang til studio? I så fall, få tak i en veileder eller PT. Hva du trenger av øvelser kommer an på hvem/hvor/hva du er. En vanlig, frisk og oppegående mann blir hos meg - som regel - alltid satt inn i prinsippet frie vekter kontra maskinøveleser. Et oppsett som inneholder Benkpress med stang, Knebøy og Markløft , Chins eller pull ups er det jeg oftest bruker. Men er du på studio, så få fatt i en instruktør.

Annonse

Er 70 kg og legger ikke på meg uansett hva jeg spiser og lurer på om hva jeg skal spise for å bygge muskler ?

Proteiner.

Anbefaler deg å lese litt på forumet, er ekstremt mye informasjon her. Gå også på forsiden og les gjennom artikler, mye bra der.

Er 70 kg og legger ikke på meg uansett hva jeg spiser og lurer på om hva jeg skal spise for å bygge muskler ?

Mye mer mat. Legg det først på 3000 kcal om dagen, og pass på at du får i deg rundt 80 - 90 gram protein om dagen. Få i deg grønnsaker, skalldyr, egg og bær. Dette forutsatt at du er frisk ikke har noen kjente lidelser. Ikke spis hurtigmat - lag maten selv ved kjøkkenbenken. Kjøp inn råvarer, og sett igang. Husk at nøtter og frø er saker som øker kcal mye, noe som i ditt tilfell er positivt. Bruk smør aktivt, det øker også kcal hurtig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...