Gå til innhold

chins-mestring tips


Gjest danielle

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Definisjonene blir brukt veldig om hverandre, men hvis jeg skal se på definisjonene som står beskrevet her, så er Chins når man har håndflatene sine er mot seg dvs. at man bruker et underhåndsgrep, og denne øvelsen stimulerer mest biceps.

Pull-ups er når man har håndflatene sineer fra seg dvs. at man bruker et overhåndsgrep, denne øvelsen stimulerer mest rygg.

Men, til poenget, ut fra disse definisjonene har vertfall jeg et mål om å lære meg pull-ups, så jeg lurer på hva folk tenker om å bruke en sånn pull-ups maskin? Der man har knærne på en plate som hjelper til liksom... :) Er det effektivt eller hjelper maskinen for mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest danielle

Ja, definisjonan blir brukt mye om hverandre ser æ. Det e pull-ups æ også har som mål å mestre! :) Har brukt maskin til hjelp, men føle kanskje æ må begynne med de andre tipsan som blir nevnt her ettersom æ føle ikke æ får stimulert og brukt den samme bevegelsen som skal til for å utføre pull-ups uten hjelp.. på en måte:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen problem med pull-ups-maskin. I praksis fungerer den likt som assisterte løft. Så lenge du øker reps eller minsker hjelpen over tid så går det bra. Det er ikkje noko poeng i å ta 10 lette løft. Du må utfordra kroppen. Stopp gjerne når det byrjar å gå seint, det er ikkje noko poeng i å tyna ut det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...