Gå til innhold

Har prøvd det meste, har funnet min vei :)


aata

Anbefalte innlegg

Er ennå overvektig og veier i dag 113. Var 121,5 da jeg "så lyset" ;) .

Jeg har prøvd egendisiplin uten assistanse, treningssenter, lavkarbo, osv.,osv.

Lavkarboen var forsåvidt ok, men jeg spratt opp igjen da jeg ga meg. Jeg liker poteter.

På jobben ble vi tilmeldt dytt.no. Det var ikke gøy før jeg fikk øye på Kalorisjekken.

Her kan jeg planlegge måltidene (5 måltider, tre "store" og 2 mellom. Prøver å presse kaloritallet ned til 1200. Som regel er det mulig å ligge på 1500. Middagen er størst.

Så må man ta ut noe. Min erfaring er at vekt påvirkes lite i treningsstudio. Det er bedre og billigere å gå i motbakke, og kjekkest i skog og mark. I begynnelsen gikk jeg ut en time minst annenhver dag (restitusjon er faktisk viktig! Alle planlagte måltider må holdes strengt!). Etter tre uker har jeg doblet avstanden pr. timen. Drikker mye vann. Styre unna snop og rask karbo som loff. Redusere alle matvarers fettinnhold til "lett". Kutte alkohol.

Jeg har lykkes. Tre uker og ned 8 kg. Kan feire forsiktig uten å gå opp. I morgen er jeg 400g lettere, nå skal jeg få se 112 straks. Skal feire stort med utenlandstur når jeg passerer 100kg. 90kg er målet.

Gi meg gjerne tilbakemeldinger her, jeg lover å svare! [email protected]

For ikke å fremstå som arrogant: Alle må finne sin form. Dytt har hjulpet meg. Der er flere slike på markedet.

PS: Risengrynsgrøt er slankekost! Det visste jeg ikke. Med smørøye, kanel og sukker, så er en mektig porsjon under 600 kcal. Lammesteik med tilbehør passerer 2000 uten problemer... (klarer meg med 1200 i lammesteik)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ouch, det hørtes mye ut. Hvis det var grøtris, så er det en sak. Og er det helmelk så er det og en sak. Her koker jeg naturris i vann i 20 minutter, spiseskje smør, deretter sper jeg med lettmelk. Smørøyet er lettmargarin. Man må like grøten, og fettfattig mat er ikke like smakfull, men man kan vende seg til ganske mye..

Jeg er ganske sulten foran de såkalte mellommåltidene. Særlig om jeg har spist loff i foregående måltidet. Grovt rugbrød derimot varer slik at et eple eller en pære og et par cherrytomater funker som mellommåltid for meg. Å passe klokken er viktig.

Og mosjonen er veldig viktig. Har du noen favorittips til måltider?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kalorier og puls som gjelder, ikke "mindre" og ikke "bevege". En kvart banan har flere kalorier enn et eple, som har flere kalorier enn en rå gulrot, osv. Å gå med en bestemt puls er bedre enn å løpe/jogge. Magefettet minker ikke så fort som annet fett på kroppen, så man må holde på en stund. 45 minutter minimum pr. dag. Alt dette er råd vi hører hele tiden.

For meg var det Kalorisjekken på dytt som fikk meg til å regulere inntaket. DET var for første gang motiverende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorvidt en kvart banan har fler eller færre kalorier enn eple og gulrot etc er meg ukjent, men jeg vil nå påstå at det så å si alltid finnes grep en kan ta i kostholdet sitt som er mer effektive enn som så. Hvor stor kaloriforskjell er det mellom en kvart banan og et eple,egentlig?

Det er mange veier til rom, og å bastant avgjøre hva som er "best" er en strategi jeg ikke helt vet om jeg liker, da ingen her inne er i nærheten av å trenge "best" eller "optimalt"(Dette er det stort sett folk i verdenstoppen/elitenivå/OL-deltakere osv som trenger), det vanlige mennesker trenger(enten man veier for mye,akkurat passe,eller for lite) er "bedre". Å gå med bestemt puls vs løping/jogging kommer nå helt an på avstand,tid, underlag, antall kalorier forbrent, leddhelse osv, så lenge man ikke ligger på sofaen er det awesome uansett hva man velger:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...