Gå til innhold

Hvordan selge flere pt timer? tips og råd!


Westby

Anbefalte innlegg

Hei!

Hvordan er det dere går frem for å få solgt Personlig trener timer?

Del gjerne dine erfaringer og tips om hvordan dere kjører for mer salg av eksisterende kunder :)

Min erfaring hittil (har ikke holdt på mer enn snart 1 år som PT. Så har ikke alt for mye erfaring) Jeg syntes jobben og få kunder er litt vel vanskelig og tar gjerne i mot tips om hvordan dere gjør dette :)

Jeg klarer som regel og få solgt flere timer videre etter en runde med f.eks 12 klipp. på kunder jeg har klart og få solgt til. Men har alltid plass til flere kunder på planen. Jeg har 100% stilling nå, har også TV timer, sykkeltimer, og saltimer.

Bruker dere facebook, twitter eller noe annet for å reklamere dere, eller egen webside?

Takker for tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Slettet
Hei!

Hvordan er det dere går frem for å få solgt Personlig trener timer?

Del gjerne dine erfaringer og tips om hvordan dere kjører for mer salg av eksisterende kunder :)

Min erfaring hittil (har ikke holdt på mer enn snart 1 år som PT. Så har ikke alt for mye erfaring) Jeg syntes jobben og få kunder er litt vel vanskelig og tar gjerne i mot tips om hvordan dere gjør dette :)

Jeg klarer som regel og få solgt flere timer videre etter en runde med f.eks 12 klipp. på kunder jeg har klart og få solgt til. Men har alltid plass til flere kunder på planen. Jeg har 100% stilling nå, har også TV timer, sykkeltimer, og saltimer.

Bruker dere facebook, twitter eller noe annet for å reklamere dere, eller egen webside?

Takker for tips :)

Tviler på at noen av de PT'ene her vil "røpe" hemmelighetene sine, hehe!

Men

1. Markedsføring : Hvilke kanaler? Du nevnte noen

2. Ha godt rykte blant tidligere og nåværende kunder( Da går jungeltelegrafen og du får gjerne kunder her)!

3. Du har skaffet deg et navn og du har utdannelse/kompetanse å vise til!

Ting tar desverre tid. Men er stort sett markedsføring, rykte og kompetanse det står på. Jo flere kunder du har som er fornøyde jo mer går ordet rundt. Samtidig vet flere om navnet ditt osv og du blir mer og mer kjent! Men det må være kvalitet hele veien!

Det kommer også litt ann på hvilken kjede/type kontrakt du har osv. Du kan jo ha egen nettside og være aktiv med å markedsføre deg via internett osv(Online coach f.eks)! Men der igjen bør du nesten ha et navn før du virkelig satser(kostnader etc)!

Det skader heller ikke å f.eks skrive artikler for diverse treningsnettsider samt der du linker til din utdannelse/kompetanse osv osv osv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha klokketro på deg selv og ditt produkt, enkelt og greit. Vis frem din spisskompetanse. Kunnskap gir deg mye gratis. Da jeg startet som PT fikk jeg beskjed om at dersom man solgte til 1 av 10 var det greit. Jeg solgte til 70 % av kundene jeg hadde i starten. Alle har også opprettholdt samarbeidet i ettertid uten at jeg har spurt spesifikt om de ønsker det. Jeg jobber egentlig ikke så mye for det, men jeg vet hva jeg er god for. Jeg vet at jeg er hvert hver eneste lille krone.

Har egentlig ikke kommet med spesifikke tips her, men vil understreke viktigheten av å ha troen på deg selv og det du driver med.

Rådene til Nitram supre (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Gjør en god jobb (Kontinuerlig streb mot å bli bedre)

2. Selvtillit (Du skal alltid være sikker på deg selv, alltid ha et bilde i hodet om at du allerede har solgt deg inn til kunden og prøvetimen er bare en formalitet)

3. Hør på kunden din (Sier de at de vil ha en kort, høy-rep økt.. give it to them, du kan alltids snike inn det du mener de virkelig trenger uten at de merker det)

Jeg har skrevet litt om PT-rollen her:

Fast Form-trener Svein Erik Gjøsund gir deg 5 «magiske» treningstips! |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Kan jo, som en kunde, gi deg en liten mening: vær veldig motiverende! Jeg hadde en PT en gang som var skikkelig daff og bare viste meg øvelser og ba meg om å gjøre det sånn og sånn, han pushet meg ikke hardt nok heller - så derfor ditchet jeg han. Du kan jo evt. spørre kunden om vedkommende syns om intensiteten på treningsøkten og gi bra med motivasjon under treningsøkten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva definerer du som dårlig trent?

Det kommer selvfølgelig an på situasjonen, men for meg er det viktig at du skal kunne "walk the walk" og ikke bare "talk the talk". Så hvis jeg hadde hatt som målsetning å få en lav fettprosent, så tror jeg at en PT som har en relativt høy fettprosent ikke hadde fått serlig bra respons av meg. Personen kan sikkert sitte med en kjempe kunnskap, men når du ikke bruker det i ditt eget liv så viser det til en dålig holdning. Jeg kan være enig at min formulering av "dålig trent" var ganske generell, men jeg håper at jeg har svart tilstrekkelig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt an på hvor i landet du er, og hvor stort senteret er (selvfølgelig). Jeg er ansatt på et lite senter , litt over 400 kunder alt i alt, men er eneste veileder og PT. Så i teorien skulle jeg kunne ha 400 kunder. Det har jeg ikke. Jeg har 3....Hvorfor? Det er flere årsaker. Men de to største: Jeg er ikke flink nok. Jeg har hele tiden SPURT om de vil ha PT. Du SPØR ikke, du forklarer at de MÅ ha det for å nå målet sitt. Banna bein. Jeg vet at på mange sentere, så blir nye PT gitt to - tre kunder for å komme i gang. På mitt senter må jeg gjøre jobben selv. Problemet er at dette er på landet, og den største andelenn kunder er kvinner rundt 40 åra, som vil ha saltimer. Intstruktører som har vært ansatt på store sentre, gir helt opp, da den store massen på vårt senter IKKE er interessert i å komme i form, men å ha det sosialt. De mener vi kunne like gjerne startet en brigdeklubb, og vi hadde hatt like mange medlemmer. Likevel burde jeg kunne spotte 20-25 stk som vil komme i form. Jeg tror du må selge deg hardt inn når en ny kunde tar i bruk sine 2-3 første pt timer som ofte følger med medlemskapet. Hjelp gjerne kunden med å legge lista høyt, og forklar hvorfor han skal (ikke burde) ha 20 timer for å nå målet. Du må gå til kunden med innstillingen at du allerede har solgt, spørsmålet dreier seg om hvorvidt han skal ha 10 eller 15 eller flere timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...