Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hallo people!

Har fått tak i litt strongman utstyr(dekk, atlas steiner, appolons + natursteiner) og tenker på og få trent dette i sommer. Jeg er også veldig gira og øke "grunnstyrken" og dette med og kjøre dietmar oppkjøringsprogram vedsiden av.. Er dette mulig, og eventuelt hvordan ville dere satt dette opp?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21928-dietmar-og-strongman/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri trent dietmar eller strongman, så dette innlegget er kanskje ikke så nyttig. :)

En del strongman utøvere trener 3-4 splitt program i uka og har en dag hvor de trener strongman øvelser.

Så jeg hadde prøvet det i begynnelsen og sett hvordan kroppen kjennes

Man-ons-fre dietmar og en strongman økt på lørdag.

Videre så må du huske at dietmar er et styrkeløft program. De fleste strongman utnytter seg av stående press og støtøvelser, samt frontbøy og masse mark og eksplosive løft som styrkevendinger. Disse vil hjelpe deg å bli en bedre strongman utøver mer enn det et styrkeløft med fokus på mark, bøy og benk vil :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21928-dietmar-og-strongman/#findComment-792977
Del på andre sider

Jeg har aldri trent dietmar eller strongman, så dette innlegget er kanskje ikke så nyttig. :)

En del strongman utøvere trener 3-4 splitt program i uka og har en dag hvor de trener strongman øvelser.

Så jeg hadde prøvet det i begynnelsen og sett hvordan kroppen kjennes

Man-ons-fre dietmar og en strongman økt på lørdag.

Videre så må du huske at dietmar er et styrkeløft program. De fleste strongman utnytter seg av stående press og støtøvelser, samt frontbøy og masse mark og eksplosive løft som styrkevendinger. Disse vil hjelpe deg å bli en bedre strongman utøver mer enn det et styrkeløft med fokus på mark, bøy og benk vil :)

takk for svar ;D

tenkte litt på en 3 splitt som dette:

mandag:

foroverbøyd roing 2x12-15

skulderpress/Militærpres 2x12-15

skrå hentelpress 2x12-15

Hamstrings

mage

Onsdag

Knebøy 2x4-12

biceps 2x4-12

triceps 2x4-12

Militærpress & facepulls 2x4-12

mage

Fredag

Markløft 3x1-8 eller stein

Pushpress 3x1-8 eller appolons

Cins/nedtrekk 3x1-8 dekkvelt

Frivending eller eksplosiv markløft

Har lenge hatt lyst og prøve ut oppkjøringsprogrammet til dietmar som mange skryter over, men om man gjør som deg og legge til en ekstra økt med strongamn så blir dette for mye, kjenner jeg kroppen min rett...

Vett at det er styrkeløft program,, men tenkte om jeg skal bli god i strongamn må jeg først av allt bli sterkere i baseøvelsene noe jeg er altl for svak i per dags dato.. :(

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21928-dietmar-og-strongman/#findComment-793018
Del på andre sider

Annonse

Kan du ikke prøve et vanlig 5x5 program med en strongman økt senere i uka?

Programmet ser greit ut det, kanskje legge inn mer knebøy. Også trene på apollon når du gjør militærpress.

og eksplosive løft skal alltid gjøres først. Biceps og triceps treninga kan du og gjøre på slutten.

Kanskje noe som dette

Tren med 3-6 sett og mellom 2-6 rep

Dag 1

Knebøy

Roing

Militærpress, axle.

Dekkvelt

Dag 2

Frontbøy

Skråbenk,

Triceps/biceps

Teknikk m/ stein

Dag 3

Frivendinger

Markløft

Push press apollon

Chins

Dekkvelt

Bare et forslag, du får velge det du synes passer kroppen best. Men foreslår lavere reps hvis du skal bygge styrke

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21928-dietmar-og-strongman/#findComment-793036
Del på andre sider

Kan du ikke prøve et vanlig 5x5 program med en strongman økt senere i uka?

Programmet ser greit ut det, kanskje legge inn mer knebøy. Også trene på apollon når du gjør militærpress.

og eksplosive løft skal alltid gjøres først. Biceps og triceps treninga kan du og gjøre på slutten.

Kanskje noe som dette

Tren med 3-6 sett og mellom 2-6 rep

Dag 1

Knebøy

Roing

Militærpress, axle.

Dekkvelt

Dag 2

Frontbøy

Skråbenk,

Triceps/biceps

Teknikk m/ stein

Dag 3

Frivendinger

Markløft

Push press apollon

Chins

Dekkvelt

Bare et forslag, du får velge det du synes passer kroppen best. Men foreslår lavere reps hvis du skal bygge styrke

det som er problemet er jo da progrusjonen hvordan man skal legge opp dette med et hjemme laget program..

Vil kjøre lite knebøy pga vil spare opp energi til og øke ekstra i dekkvelt, steiner og markløft :) Derfor jeg kjører en "pumpe økt" er pga da er det den "lette dagen" der jeg på en dag med god form kjører kanjse tyngre vekter eller mer mengde, mens jeg har en "tung" dag senere i uka med færre repper :)

Men så ut som et greit program det du hadde satt opp uten om at jeg måtte kuttet ut litt dekkvelt for ryggenskyld som restituerer utrolig sakte på meg :(

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21928-dietmar-og-strongman/#findComment-793085
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...