Gå til innhold

treningssenter i Sandefjord


Tine

Anbefalte innlegg

heisan:)

jeg og min kjære skal muligens flytte fra Nord-Norge for en kort periode.. så har vi en mulighet i sandefjord. noen som kan anbefale ett bra sted? vi er vant til SATS her i byen. må være bra med styrke muligheter,men gjerne også spinning :) egentlig har jeg lyst å trene på 24fitness..hehe men det blir litt langt unna ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trener i Sandefjord når jeg er hjemme i ferien og trener da på Evo vest. Synes det er ok, men unntak av vektstengene som er veldig breie i grepet slik at for en jente så blir grepet veldig bredt på mark, strak mark osv. Altså man får et relativt dårlig grep!

Det er også kun 1,25, 2,5, 5, 10 og 20 kgs vektskiver. Disse (med unntak av 20 kg) er veldig små og tykke. Ikke alltid like ideelt.

Ellers så er det greit der. Ikke veldig stort, men heller ikke så mange som trener der om man unngår rushet. Det er spinningssykkler der :)

Vet ikke helt hvordan det er på den satsen du trener på, men jeg trener på sats i Oslo og det er en litt stor overgang å komme til et slikt senter. Jeg er vant med masse bra utstyr på sats, utvalget er ikke like stort her, men helt ok. Jeg klarer meg i ferien! Og så er det bare 295 i måneden.

Forøvrig evo øst vil jeg ikke anbefale!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener også på evo vest, og innimellom på øst.

Jeg har ikke problemer med å holde rundt stengene, og jeg har verken lange fingre eller sterkt grep.. Hva man er vandt med kanskje? Vektskivene er like som de andre sentrene jeg har trent på her i Sandefjord, så om de er uvanlige aner jeg ikke. :)

Hvorfor vil du ikke anbefale evo øst?

Samme utstyr, mer åpent og mye bedre luft og varmeregulering :) Jeg trener på vest fordi det er 2 min å gå fra her jeg bor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det så mange steder å velge mellom, så kanskje det er en idè å betynne seg av prøvetimene de fleste sentrene rundt her tilbyr for å ta en sjekk av utstyr? :)

Obs, obs! Gratis prøvetimer er noe som tilsynelatende har forsvunnet helt de siste årene. Koster gjerne 150kr for en "prøvetime", så det lønner seg fort å gjøre research på forhånd når to prøvetimer overgår månedsprisen på endel sentre. :p

Jeg trener i Sandefjord når jeg er hjemme i ferien og trener da på Evo vest. Synes det er ok, men unntak av vektstengene som er veldig breie i grepet slik at for en jente så blir grepet veldig bredt på mark, strak mark osv. Altså man får et relativt dårlig grep!

Det er også kun 1,25, 2,5, 5, 10 og 20 kgs vektskiver. Disse (med unntak av 20 kg) er veldig små og tykke. Ikke alltid like ideelt.

Ellers så er det greit der. Ikke veldig stort, men heller ikke så mange som trener der om man unngår rushet. Det er spinningssykkler der :)

Vet ikke helt hvordan det er på den satsen du trener på, men jeg trener på sats i Oslo og det er en litt stor overgang å komme til et slikt senter. Jeg er vant med masse bra utstyr på sats, utvalget er ikke like stort her, men helt ok. Jeg klarer meg i ferien! Og så er det bare 295 i måneden.

Forøvrig evo øst vil jeg ikke anbefale!

Hah, Evo Vest, der trener jeg og. Er stort sett fornøyd med utvalget der. Det eneste jeg ville endret var å bytte ut et eller to av de tøvete* kabelapparatene med et skikkelig dips-stativ, og kaaanskje få inn et hantelstativ til med 40-60kg. Ellers er jeg enig med Groenhaug i at det er litt upraktisk at bare de største skivene er full diameter. Skiver 10, 15, 20, 25, og 30 kg i riktig størrelse hadde vært flott, men så er nå engang Evo et "mosjonistgym", så.. :p

*ja, tøvete. Ikke holier-than-thou-holdning, jeg kan telle på én hånd alle som bruker dem og disse bruker dem enten som sitteplasser eller så feil at det overhodet ikke på noen som helst måte kan kalles trening (type, sette seg ned, og.. i mangel av et bedre ord.. sprelle). :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Obs, obs! Gratis prøvetimer er noe som tilsynelatende har forsvunnet helt de siste årene. Koster gjerne 150kr for en "prøvetime", så det lønner seg fort å gjøre research på forhånd når to prøvetimer overgår månedsprisen på endel sentre. :p

Jeg løper ikke rundt å sjekker, men jeg fikk tilbud om prøvetimer på ProGym forrige uke, og venninna mi hadde på sats for ikke lenge siden, Team hadde også det rett før jul iallefall.. men det kan jo være det har blitt endret på nå :)

Om du ønsker å se nye måter å bruke apperatene på, så er morgentrening å anbefale. Da skjer det mye rart i delen med alle kabelapparatene :p og egentlig rundt om på hele evo

Var en morgen hvor en litt eldre mann hadde med seg helt frokostbordet sitt som han hadde spredt utover den ene benken ved frivektene. Frokosten bestod av et helt brød, 1 liter melk og diverse pålegg. Når han var ferdig spist, så gikk han. Jeg var der klokken 6, så aner ikke om han i det heletatt trente :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trener også på evo vest, og innimellom på øst.

Jeg har ikke problemer med å holde rundt stengene, og jeg har verken lange fingre eller sterkt grep.. Hva man er vandt med kanskje? Vektskivene er like som de andre sentrene jeg har trent på her i Sandefjord, så om de er uvanlige aner jeg ikke. :)

Hvorfor vil du ikke anbefale evo øst?

Samme utstyr, mer åpent og mye bedre luft og varmeregulering :) Jeg trener på vest fordi det er 2 min å gå fra her jeg bor

Handler ikke om å holde rundt, men breden på der du skal holde. Det er veldig stort/langt "glatt" mellomrom som gjør at man får veldig bredt grep noe man ikke skal ha i mark, dermed blir grepet dårlig.

Og vektskivene er ikke gode i det hele tatt. Hvis du prøver deg på et senter med bedre utstyr en gang så får du en gledelig overraskelse :)

Evo øst er som å trene på et lager. Utstyret er også forskjellig fra evo vest. Så nei, der synes jeg det er utrivelig å trene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler ikke om å holde rundt, men breden på der du skal holde. Det er veldig stort/langt "glatt" mellomrom som gjør at man får veldig bredt grep noe man ikke skal ha i mark, dermed blir grepet dårlig.

Og vektskivene er ikke gode i det hele tatt. Hvis du prøver deg på et senter med bedre utstyr en gang så får du en gledelig overraskelse :)

Evo øst er som å trene på et lager. Utstyret er også forskjellig fra evo vest. Så nei, der synes jeg det er utrivelig å trene.

Da misforstod jeg :confused: Jeg kommer akkurat på det ruglete, så har ikke tenkt over at det kunne være et problem :)

Men at det er forskjellig utstyr, kan jeg ikke si meg enig i.. Om du ikke mener noen av kabelapparatene da, for de bruker jeg ikke og har null kontroll på :) Bortsett fra romaskinen, og de har begge typer på begge steder :)

Jeg har vært på 2 andre sentre her i Sandefjord, og de hadde så godt som det samme utstyret, så for meg er det de har på evo helt normalt :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da misforstod jeg :confused: Jeg kommer akkurat på det ruglete, så har ikke tenkt over at det kunne være et problem :)

Men at det er forskjellig utstyr, kan jeg ikke si meg enig i.. Om du ikke mener noen av kabelapparatene da, for de bruker jeg ikke og har null kontroll på :) Bortsett fra romaskinen, og de har begge typer på begge steder :)

Jeg har vært på 2 andre sentre her i Sandefjord, og de hadde så godt som det samme utstyret, så for meg er det de har på evo helt normalt :p

Jeg synes at utstyret ikke var like godt. Det er en stund siden jeg trente der, men jeg husker ganske godt at jeg ikke var så blid når jeg kom litt inn i treningsøkten. Forøvrig var det utrolig mørkt og rotete der.

Hehe, prøver du som sagt et større/bedre senter med masse og bedre utstyr en gang kommer du til å forstå hva jeg snakker om :) er mye gøyere å trene styrke med bra utstyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for mange gode svar her :)

jeg er nok lit usikker.. vi har evo her i Tromsø også..der likte jeg meg ikke.. men har hørt at progym er bra? så vurderer det sterkt.. evt team treningssenter eller hva det het? hehe..jeg vurderer jo evt å søke meg jobb som instruktør..så mulig det en plass så progym som styrketrening? trenger jo bra utstyr når jeg trener mot å stille... syntes sats her hjemme er ok,men flere ting jeg savner der også hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...