Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

kanskje knær drar seg litt langt over i bånn pos. Og du har litt "vepse" rompe. Løfter rompa også først opp fra bånn posisjon.

Han løfter åpenbart ikke high-bar (se stangposisjon når det filmes bakfra), slik at det er rart å kritisere at rumpa løftes først eller albueposisjonen. Albuene presses oppover for å skape spenn slik at det skapes en stabil hylle hvor stanga hviler og hip drive er grunnstenen i low-bar knebøy ("how we generate power out of the hole").

Legg tommelen sammen med de andre fingrene slik at ikke vekt havner på arm/albue/håndledd. Har ikke noe å komme med re. pelvic tilten, men mobilitetsøvelser er jo en yndet favoritt blant tips, og eksperimentering med fotposisjon/fotbredde. Kanskje får du bedre spenn av smalere grep på stanga.

Annonse

Skal prøve å legge tommelen sammen med de andre fingrene neste gang (har faktisk merket det litt i håndleddene i det siste, så takk for tips) Tøyer og kjører mobilitetsøvelser for å bedre pelvic tilten, men tar tid, er stiv som en stokk i utgangspunktet:pMen da gjør jeg kanskje ikke noen store feil som gjør at jeg pådrar meg noen leie skader? Er ikke gira på å ødelegge knær, rygg eller noe annet

Det graa sier er gode råd.

Det eneste store problemet jeg ser er albue- og håndleddsposisjon. Du har håndleddene bøyd bakover slik at de bærer vekt. det er kanskje derfor du bruker håndleddsstøtter? Jeg vil anbefale å ha håndleddene rette og alle fingene på samme side av stangen.

kanskje knær drar seg litt langt over i bånn pos. Og du har litt "vepse" rompe. Løfter rompa også først opp fra bånn posisjon.

Jeg er enig i at knærne går litt langt frem, men jeg ser ikke noe særlig "vepserumpe" og heller ikke at rumpen går for fort opp i bunn.

Jeg synes du bøyer med litt for vertikal rygg. Det kan fikses med å "sette seg" bakover. TS bøyer lowbar med en ryggposisjon omtrent som en highbarbøy bør være.

squat-variants.jpg

Jeg synes rygg og kneposisjonen er som han på midten (som bøyer highbar), og de burde være som han til høyre, altså mer foroverlent i bunn.

Det graa sier er gode råd.

Det eneste store problemet jeg ser er albue- og håndleddsposisjon. Du har håndleddene bøyd bakover slik at de bærer vekt. det er kanskje derfor du bruker håndleddsstøtter? Jeg vil anbefale å ha håndleddene rette og alle fingene på samme side av stangen.

Jeg er enig i at knærne går litt langt frem, men jeg ser ikke noe særlig "vepserumpe" og heller ikke at rumpen går for fort opp i bunn.

Jeg synes du bøyer med litt for vertikal rygg. Det kan fikses med å "sette seg" bakover. TS bøyer lowbar med en ryggposisjon omtrent som en highbarbøy bør være.

squat-variants.jpg

Jeg synes rygg og kneposisjonen er som han på midten (som bøyer highbar), og de burde være som han til høyre, altså mer foroverlent i bunn.

Er det tightsen hans da? Ser ut som veps fra siden. IKKE MYE. men litt.. Skriver heller ikke at rompa går fort opp.. Den går først opp.

Om han kjører low eller high bar, så bør stangen ligge i likevekt med føttene når han er i bånn uansett. Smak og behag.

Ja har merket at håndleddene bærer litt vekt, derfor jeg har brukt håndleddsstøtter. Så jeg bør prøve å ha ryggvinkelen mer som han til høyre hvis jeg forstår deg riktig?

Jeg mener at du kan ha ryggen mer horisontal ja. Men det er ikke noe problem der såvidt jeg kan se, så jeg vil ikke si at du BØR ha ryggen slik. Det eneste det vil hjelpe mot, er at knærne dinne kommer veldig langt frem i bunn, da er du nødt til å slappe av i hamstrings og det blir mer fokus på oversiden av låret. Med hoften lenger bak vil kraften være mer balansert mellom over- og underside av lår.

Er det tightsen hans da? Ser ut som veps fra siden. IKKE MYE. men litt.. Skriver heller ikke at rompa går fort opp.. Den går først opp.

Om han kjører low eller high bar, så bør stangen ligge i likevekt med føttene når han er i bånn uansett. Smak og behag.

Enig. Med lowbartekninkk skal det være et "hint" av at rumpen går først opp.

Annonse

Ikke at jeg kjører det så ofte. Men hva med ryggen? Om rompa drar først. så blir det litt sånn hei og hå bøy

Jeg har slitt litt med dette selv. Det å komme for langt frempå er det vanligste problemet med lowbarbøy etter min erfaring. Her er kanskje mitt værste eksempelet på det:

Dette har jeg jobbet med en stund og nå ser det ca. slik ut:

Poenget er at brystet og rumpen skal kjøres oppover omtrent like fort, men helt i bunn vil rumpen gå litt fortere opp enn brystet. Ryggvinkelen skal være ca. konstant fra bunn og opp til ca. siste tredjedel av løftet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...