Jump to content

simenxlane

Members
  • Content Count

    21
  • Joined

  • Last visited

About simenxlane

  • Rank
    Newbie
  • Birthday 07/14/1991
  1. Suunto Ambit2, uten tvil:)
  2. Ja har merket at håndleddene bærer litt vekt, derfor jeg har brukt håndleddsstøtter. Så jeg bør prøve å ha ryggvinkelen mer som han til høyre hvis jeg forstår deg riktig?
  3. Skal prøve å legge tommelen sammen med de andre fingrene neste gang (har faktisk merket det litt i håndleddene i det siste, så takk for tips) Tøyer og kjører mobilitetsøvelser for å bedre pelvic tilten, men tar tid, er stiv som en stokk i utgangspunktet:pMen da gjør jeg kanskje ikke noen store feil som gjør at jeg pådrar meg noen leie skader? Er ikke gira på å ødelegge knær, rygg eller noe annet
  4. Takk for svar! Med at knærne drar litt langt over i bunnposisjon, mener du at de kommer litt for langt frem? At de går "forbi" tærne på en måte? Eller misforstår jeg?
  5. Hei! Noen som har noe kommentarer til teknikken? Tar imot ris og ros med glede:) Filmen er av sett nr.2 på 8*90kg
  6. At skia begynner å gå inn mot hverandre skjer dessverre med de aller fleste ski, og i min erfaring, spesielt med swenor (proski er bedre på å holde seg "rette"). Årsaken er at gummien på hjulene slites ulikt og derfor gjør at skiene enten går inn mot hverandre eller svinger utover. Et lite tips som kan hjelpe noe er å bytte på hvilke ski du hr på høyre/venstre for å slite mest mulig likt. Men jo mer du går på rulleski, desto lettere blir det å holde skia rett
  7. De er crap. Hold deg til swenor eller proski;) Og det er vanlig å ha låsingen på bakhjulene.
  8. Hvilke ski kjøpte du da? Hvilke ski kjøpte du? I begynnelsen kan det være lurt å oppsøke steder hvor det ikke er altfor krevende nedoverkjøringer, men relativt flatt for å litt bedre "feel" for rulleskiene, for som du sier; rulleski er ikke som ski.
  9. Er ikke så stress å kjøre ned fra Tryvann faktisk Angående klassisk-hjul sammenlignet med 2'er hjul i skate så kommer det veldig an på hvilket merke klassisk-hjulene er. Et par klassiske proski ruller vesentlig saktere enn 2'er hjul skate, mens swenor fiberglass f.eks ruller nok noe bedre
  10. 21år 187cm 86kg Trener 4-6 dager i uka (tidligere vært aktiv skiløper, begynte trene styrke i november ca) Her er hva jeg spiser hver dag, mer eller mindre: Frokost: 4korn m/blåbær eller havregrøt Lunsj1: kylling/fisk eller noe annet kjøtt med grønnsaker/salat og ris/pasta Lunsj2: 5 eggs omelett med skinke og vårløk Middag: mye kylling/fisk/kjøtt her og, (blir jo noen dager med hjemmelagd pizza, lasagne, taco og "vanlig" mat hvis jeg kan kalle det det), grønnsaker/salat og ris/pasta. Blir også to proteinshaker om dagen og av og til noen knekkebrød hvis jeg er ekstra sulten. Målet er å bli større, men usikker på om jeg får i meg nok mat. Hva tror dere??
  11. Aldri testa 1RM skikkelig, men det meste jeg har tatt er: benk: 2*100 mark:4*140 knebøy: 8*100
  12. okey, thanks hva med matinntaket? spiser jeg nok?
  13. Hei! Er relativt nybegynner med styrketrening, men har trent "aktivt" siden november omtrent (tidligere drevet aktivt med langrenn så har trent noe styrke opp gjennom årene). Jeg lurte på om noen kunne gi meg noe feedback på programmet jeg kjører? Målet er å bli litt større og sterkere, men hovedsaklig å se "bra ut" Litt info: 21år 187cm 86kg Trener 4-6 dager i uka omtrent og har splittet opp i 3 ulike økter. Her er hva jeg spiser hver dag, mer eller mindre: Frokost: 4korn m/blåbær eller havregrøt Lunsj1: kylling/fisk eller noe annet kjøtt med grønnsaker/salat og ris/pasta Lunsj2: 5 eggs omelett med skinke og vårløk Middag: mye kylling/fisk/kjøtt her og, (blir jo noen dager med hjemmelagd pizza, lasagne, taco og "vanlig" mat hvis jeg kan kalle det det), grønnsaker/salat og ris/pasta. Blir også to proteinshaker om dagen og av og til noen knekkebrød hvis jeg er ekstra sulten. Kjører stort sett 4 serier av 8-12 reps på hver øvelse. Skuldre/ben: markløft knebøy hip-thrust tåhev militærpress shrugs skulderpress sidehev Bryst/biceps: benkpress skråbenk flies bicepscurl frivekt curl i apparat curl med stang (vet ikke hva den heter, men sånn sikk-sakk stang) Rygg/triceps: markløft pull-ups bredt nedtrekk sittende roing dips triceps pushdown triceps med tau over hodet (hvis det gir noen mening) Slenger av og til inn noen stabiliseringsøkter i slynge og strikk også. Hadde satt pris på alle innspill om både programmet og kostholdet:)
×
×
  • Create New...