Gå til innhold

Sliter med lavt vekttap, bør jeg droppe PSMF eller?


Ms_OA

Anbefalte innlegg

Jeg er på dag 21 av PSMF og har gått ned ca 3kg. Jeg spiser 2,5g protein x kroppsvekt, maks 20g karbohydrater og 20g fett + omega-3 i tillegg. Kalori-inntaket ligger på rundt 1240kcal i døgnet.

Planen var å kjøre PSMF i 2-3 måneder, og deretter gå over til RYP eller noe lignende.

Jeg trener styrke 2-3 dager i uken, ca 30-40min hver gang. Det har ikke blitt noen refeeds ennå, siden jeg skal ned mellom 15-20kg og ikke har følt behovet for det hittil.

Hva gjør jeg feil? Er det noe poeng å fortsette? Skal jeg gi det mer tid eller bør jeg går over til et annet program.

I mitt hode forventet jeg å gå ned ca 2 kg i uken. Å gå ned 1 kg i uka, føler jeg at man kan oppnå med et mindre strengt regime og mer trening.

Før jeg begynte med PSMF, fulgte jeg en VLCD-diett i 1 måned, kan det påvirke effekten av PSMF?

Jeg har ingen gode spiserutiner i forhold til når jeg spiser. De dagene jeg trener styrke spiser jeg kl.07.45, kl.14, kl.17 og ca kl. 20. På treningsfrie dager spiser jeg kl.14 eller 17, kl 19 og kl 21. Har dette noe å si?

Setter pris på all hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PSMF er en ekstremdiett, men det finnes grenser for hvor mye energi du klarer å bruke i løpet av uken. La oss si du ligger +/- 1000kcal i underskudd hver dag. Grovt sett er det ca 9000kcal i 1 kg fett, så da skal du ved 1000kcal i underskudd hver dag, klare å miste rundt 1 kg fett i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...