Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

89.5 kg, sånn ca.

Men ja. Med mindre det var DXA-scan du tok, så er de analysene fryktelig misvisende.

Nei tok en annen type, og litt mindre komplisert. Nå er vel ingen måleinstrumenter helt nøyaktig, så det er veldig variabelt. Men de gir en pekepinne, noen bedre enn andre.

Eksamen i morra. Har fokus litt andre plasser.

Dersom 100% betyr at man skal gå utifra din vekt, så er det 89.5 som er målet ditt.

Dersom det bare betyr at man skal trekke fettprosenten fra 100, så blir det hva Mirll sa.

Uansett bare 1 kg forskjell. Betyr jo "ingenting"

Jeg bruker altid og regne via 0% kroppsfett. En enkel måte og regne på som du får vite litt mere av :)

f.eks

82kg med 11,5% fett, vil ned til 7%.

1. 82kg/100 * 11,5 (fett%) = 9,43 kilo vet vi nå er rent fett på kroppen

2. 82kg - 9,43kg = 72,57kg er da ren muskelmasse med 0% fett

3. 9,43(totalt kg fett) / 11,5(dagens fett%t) * 7 (ønsket fett%) = 5,74kg

4. 72,57kg( ren muskelmasse) + 5,74kg = 78,3 kilo er ny vekt med 7% fett , uten muskeltap.

5. altså 9,43kg - 6kg = 3,43kg rent fett ned

nå regner jeg alt dette i en smekk, men kan være greit og dele det opp. så kanskje folk syns det er enklere og skjønne :)

Annonse

Jeg bruker altid og regne via 0% kroppsfett. En enkel måte og regne på som du får vite litt mere av :)

f.eks

82kg med 11,5% fett, vil ned til 7%.

1. 82kg/100 * 11,5 (fett%) = 9,43 kilo vet vi nå er rent fett på kroppen

2. 82kg - 9,43kg = 72,57kg er da ren muskelmasse med 0% fett

3. 9,43(totalt kg fett) / 11(dagens fett%t) * 7 (ønsket fett%) = 5,74kg

4. 72,57kg( ren muskelmasse) + 5,74kg = 78,3 kilo er ny vekt med 7% fett , uten muskeltap.

5. altså 9,43kg - 6kg = 3,43kg rent fett ned

nå regner jeg alt dette i en smekk, men kan være greit og dele det opp. så kanskje folk syns det er enklere og skjønne :)

Jeg forsto mer av dette regnestykket :p Takker for det :)

Men jeg kom fram til med min vekt (93 kg) at min rene muskelmasse uten fett% er 83,54.

På kroppsanalysen jeg tok for noe uker siden kom det fram at min rene muskelmasse bestod av 79,4 kg ren muskelmasse.

Er det noe jeg har oversett eller er det en skremmende differanse på disse kalkylene?

den regner vell også med mageinnhold+vannvekt og tar vekk det kanskje? den 82 kiloen jeg tok som eksempel er meg. jeg veier fort 2-3 kg ekstra etter litt spising. så jeg veide 82 helt renska for mageinnhold. 1 uke med nedkarb gjør susen. så har man en grei vekt og måle fra

:-)

den regner vell også med mageinnhold+vannvekt og tar vekk det kanskje? den 82 kiloen jeg tok som eksempel er meg. jeg veier fort 2-3 kg ekstra etter litt spising. så jeg veide 82 helt renska for mageinnhold. 1 uke med nedkarb gjør susen. så har man en grei vekt og måle fra

:)

Ah sånn sett, ja det vil jo alltid være en marginal feil en plass :p hehe, ja jeg legger nok på meg noen gram jeg å etter dagens herremåltid :p

Men dette med nedkarb, hvordan er det du gjør det? Spiser du miminalt med karb, og mere proteiner og fett?

glemte og svare :p

ja er for og få ut det meste av "tom vekta", de gratis kiloene :)

trenger normalt en 3-4 uker nedkjøring på karbs for og havne i ketose uten og bli slapp/dårlig.

så kan være greit å trappe litt ned, og sørg for å spise 50-70g carbs 3-4 dager før du veier deg. etter 2 dager synker vekten kjapt som oftest og jevner seg ut :)

meg nå:

Onsdag 82 kg 30g carbs

Torsdag 81,6 kg 0g carbs

fredag 81kg måler alt og veier meg + spisedag!

nå lørdagsmorgen 84 kilo, mye mat og vann :) tipper jeg er 81 igjen innen onsdag, og måler 80, 3-4-5kg på ny fredag :)

så karbsen og mageinnhold gjør sitt med vekta. som igjen tuller til fett % målingene litt om man ikke er obs på det:)

• 6 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...