Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Noen her som har et godt regnestykke for å regne fram kg ned til et ønsket fett % nivå?

Hvis du vil vite hvor mange kilo du må ned for å nå et eventuelt fett%nivå, må du først vite hvilken fett% du ligger på. Det finnes enkelte kalkulatorer på nett som kan regne dette ut i fra kroppsmål, men de er svært svært unøyaktige.

Hvis du vil vite hvor mange kilo du må ned for å nå et eventuelt fett%nivå, må du først vite hvilken fett% du ligger på. Det finnes enkelte kalkulatorer på nett som kan regne dette ut i fra kroppsmål, men de er svært svært unøyaktige.

Min fettprosent ligger på 10,2%. målt 30/05-2013

Annonse

Her er en formel som forutsetter at all vektendring består av fett:

Ny vekt = vekt nå * (100% - fettprosent nå)/(100% - ny fettprosent)

Eksempel: Hvis du vil gå fra en fettprosent på 10 til en fettprosent på 7 og veier 100kg (for å gjøre regnestykket enkelt)

Ny vekt = 100kg * 90/93 = 100kg*0,97 = 97kg

Hvis du holder muskelmassen konstant, må du gå ned 3kg fett for å redusere fettprosenten fra 10 til 7.

Her er en formel som forutsetter at all vektendring består av fett:

Ny vekt = vekt nå * (100% - fettprosent nå)/(100% - ny fettprosent)

Eksempel: Hvis du vil gå fra en fettprosent på 10 til en fettprosent på 7 og veier 100kg (for å gjøre regnestykket enkelt)

Ny vekt = 100kg * 90/93 = 100kg*0,97 = 97kg

Hvis du holder muskelmassen konstant, må du gå ned 3kg fett for å redusere fettprosenten fra 10 til 7.

Jeg får ikke til å regne ut, kalkisen på denne maskinen er tydeligvis ikke så avansert.

Jeg veier 93 kg, 10,2%, og jeg vil ned til 8 % kroppsfett, can you do the math? :p

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...