Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet
  "El_protein skrev:
Noen her som har et godt regnestykke for å regne fram kg ned til et ønsket fett % nivå?

Hvis du vil vite hvor mange kilo du må ned for å nå et eventuelt fett%nivå, må du først vite hvilken fett% du ligger på. Det finnes enkelte kalkulatorer på nett som kan regne dette ut i fra kroppsmål, men de er svært svært unøyaktige.

Skrevet
  "wheysted skrev:
Hvis du vil vite hvor mange kilo du må ned for å nå et eventuelt fett%nivå, må du først vite hvilken fett% du ligger på. Det finnes enkelte kalkulatorer på nett som kan regne dette ut i fra kroppsmål, men de er svært svært unøyaktige.

Min fettprosent ligger på 10,2%. målt 30/05-2013

Annonse

Skrevet
  "puma skrev:
Du har en fett % på 10?! Hvorfor vil du ha mindre en det?

Fordi jeg vil ha fram de to nederste rutene på magen, og så lenge det lille fettlaget ligger over de, så er det vanskelig å få de mere fram.

Skrevet

Her er en formel som forutsetter at all vektendring består av fett:

Ny vekt = vekt nå * (100% - fettprosent nå)/(100% - ny fettprosent)

Eksempel: Hvis du vil gå fra en fettprosent på 10 til en fettprosent på 7 og veier 100kg (for å gjøre regnestykket enkelt)

Ny vekt = 100kg * 90/93 = 100kg*0,97 = 97kg

Hvis du holder muskelmassen konstant, må du gå ned 3kg fett for å redusere fettprosenten fra 10 til 7.

Skrevet
  "MirII skrev:
Her er en formel som forutsetter at all vektendring består av fett:

Ny vekt = vekt nå * (100% - fettprosent nå)/(100% - ny fettprosent)

Eksempel: Hvis du vil gå fra en fettprosent på 10 til en fettprosent på 7 og veier 100kg (for å gjøre regnestykket enkelt)

Ny vekt = 100kg * 90/93 = 100kg*0,97 = 97kg

Hvis du holder muskelmassen konstant, må du gå ned 3kg fett for å redusere fettprosenten fra 10 til 7.

Jeg får ikke til å regne ut, kalkisen på denne maskinen er tydeligvis ikke så avansert.

Jeg veier 93 kg, 10,2%, og jeg vil ned til 8 % kroppsfett, can you do the math? :p

Annonse

Skrevet
  "MirII skrev:
Ny vekt = 93kg * 89,8/92 = 90,8kg

(* står for gange og / står for dele, så trenger ikke så veldig avansert kalkulator)

Nei, tastet det inn på kalkisen, men det regnet ut med en gang jeg trykte enter for å taste inn nye tall :/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...