Gå til innhold

Nutrilett


Susann Bøe Kleive

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Om du får DET godterisuget, men vil ikke spiste noe godteri siden du prøver å slanke deg, er da nutrilett bedre valg?

Det er det totale kaloriinntaket (iforhold til forbruket) som avgjør vekttapet.

en bar = rett over 200 kcal. Du finner sjokolader med like mye kcal - f.eks 30 g av en plate (ca). Så om det står mellom en nutrilett eller noen ruter sjokkis så er det sirkus det samme. Hensikten med barene er at de i tilegg gir en rekke mineraler og vitaminer - som en fort kan få for lite av dersom en er på en meget streng slankekur.

SÅ: om det står mellom 100g sjokkis eller 100g nutrilett - så vil nutrilett gi færre kcal og bedre næringsstoffer. Men står det mellom en bar og tilsvarende kcal mengde i sjokolade så velger du det som gjør deg mest fornøyd =)

EVT: sett av EN dag i uka hvor du unner deg det du har aller mest lyst på - og så holder du deg resten av uka. Motiverende og greit løsning. Til hverdags kan du dempe suget med først og fremst spise bra - proteinrikt, ubehandlet mat, sunne fettsyrer, trege karbs osv... Og lage sunnere snacks -nå på sommeren passer det jo veldig fint mer friske bær, frosne bær + sukrin (kan mikses sammen til en sorbet), melon, osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ELLER du kan kjøpe raw kakao og koke opp med melk og stevia! ;) den funker! :p

Men ja en nutrilet er bedre enn en pose smågodt. 100kcal nutrilett og 100kcal smågodt doesnt matter witch.

Litt vanskelig det første der når jeg er på skolen! Er så lang tid mellom frokost og lunsj her, så blir fort litt sulten der.. Bruker som regel å ha med meg en skyr som jeg spiser når jeg blir sulten, men idag ble den glemt.. (n)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det totale kaloriinntaket (iforhold til forbruket) som avgjør vekttapet.

en bar = rett over 200 kcal. Du finner sjokolader med like mye kcal - f.eks 30 g av en plate (ca). Så om det står mellom en nutrilett eller noen ruter sjokkis så er det sirkus det samme. Hensikten med barene er at de i tilegg gir en rekke mineraler og vitaminer - som en fort kan få for lite av dersom en er på en meget streng slankekur.

SÅ: om det står mellom 100g sjokkis eller 100g nutrilett - så vil nutrilett gi færre kcal og bedre næringsstoffer. Men står det mellom en bar og tilsvarende kcal mengde i sjokolade så velger du det som gjør deg mest fornøyd =)

EVT: sett av EN dag i uka hvor du unner deg det du har aller mest lyst på - og så holder du deg resten av uka. Motiverende og greit løsning. Til hverdags kan du dempe suget med først og fremst spise bra - proteinrikt, ubehandlet mat, sunne fettsyrer, trege karbs osv... Og lage sunnere snacks -nå på sommeren passer det jo veldig fint mer friske bær, frosne bær + sukrin (kan mikses sammen til en sorbet), melon, osv...

Takk for BRA svar!! :D

Ja har med meg vannmelon og sukkererter, og som regel en skyr med musli :)

Var bare et spørsmål så jeg vet hva jeg burde tenke på, velge osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...