Gå til innhold

Hold pusten, for huleste!


Linjemannen

Anbefalte innlegg

Benkpress er en viktig øvelse å bli sterk i.

Hvordan en skal gå frem finnes det en million oppskrifter på. Hvilken du velger skal jeg ikke legge meg bort i, men kun servere et bro-science tips jeg ikke har lest noe sted enda.

For å kunne presse ut 5 reps fremfor bare å klare 3 reps - og dermed kunne trene kontrollert med tyngre belastningt: Tren deg opp til å gjøre en fem reps serie uten å puste mellom repitisjonene. Du vil bygge opp et større og større (opplevd) trykk - og dette gir deg "push" til å fullføre, ikke bare de tre første, men også de to siste.

Innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er jeg skikkelig benkepingle, men kan ikke mangelen på nytt og friskt oksygen etterverdt som du ligger der og presser og pumper, være negativt for ytelsen?

Den har såvidt nådd muskulaturen på første repitisjon.

Etter femte repitisjon har det gått ca 20 -25 sekunder.

Med et godt oppspenn og masse luft i kassa, så er det mer enn nok oxygen.

Lyst på mer oxygen handler dermed mer om lyst på pause og relief enn på faktisk behov for oxygen.

Tenker jeg.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...