Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg var på kiwi ista å sjekka ut en rød pose med havre polarbrød. Det står at det inneholdt hvetemel? Inneholder det også da ikke gluten? det såg ikke så alt for grovt ut heller, eller er det flere typer polarbrød? Hvetemel=gluten? er det ikke slik?

Angående peanuttbutter så kjøpte jeg en uansett faen om d er sunt eller ei!

Fortsetter under...

Jeg var på kiwi ista å sjekka ut en rød pose med havre polarbrød. Det står at det inneholdt hvetemel? Inneholder det også da ikke gluten? det såg ikke så alt for grovt ut heller, eller er det flere typer polarbrød? Hvetemel=gluten? er det ikke slik?

Angående peanuttbutter så kjøpte jeg en uansett faen om d er sunt eller ei!

Ser det nå at det skal være litt hvetegluten (3,8%%. Men har to damer på jobben som har glutenallergi som sier at de kan bare spise polar havre. Da vil jeg nok råde deg dersom du har allergi mot gluten å spørre legen din, da er du ihvertfall sikker!

Du kan spise polarbrød, smakker himmelsk og er av havre. Uten gluten og :) Man kan også lage pizza av dem, wuhuuuuuu

Havrepolarbrødet er dessverre ikke glutenfritt. Det som er dumt med brød bakt av havre er at det ofte inneholder ekstra mye gluten fordi hvetegluten blir tilsatt for at det skal heve bra.

Ingredienser:

Vann, hvetemel (24,2%), fullkorn av hvete (20,1%), havregryn (10%), sukker, gjær, hvetegluten (3,8%), sirup, havrekli (2,5%), vegetabilsk olje, fermentert hvetemel, salt, emulgeringsmiddel (mono- og diglyserider av fettsyrer, og eddiksyreestere av mono og diglyserider av fettsyrer), bakepulver (hjortetakksalt), fruktose, surdeigskultur, melbehandlingsmiddel (askorbinsyre), enzym.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...