Gå til innhold

Diett for å gå ned de siste 12-14kg på ca 5mnder


Roger86

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt litt tid til å planlegge dietten min som jeg begynner på etter nyttår. Jeg har tenkt litt frem og tilbake, men har funnet ut at det kanskje ikke er vits å gjøre det så avansert? Planen er å gå ned ca 12-14 kilo (tar høyde for litt vektøkning i jula). Vekta er nå på 84-85.

Mitt siste "påfunn" er:

  • 2000kcal på dager uten styrketrening: 200g protein, 100g karbs og ca 90g fett (40E%p, 20E%k og 40E%f)
  • 2200kcal på dager med styrketrening: 200g protein, 150g karbs og ca 90g fett (37E%p, 27E%k og 36E%f)
  • Oppkarbing hver andre uke i begynnelsen og hver uke- 10. dag i siste del av dietten. Kanskje enda hyppigere på slutten, men jeg får se hvordan kroppen min reagerer da de siste vanskelige kiloene gjenstår.
  • oppkarbing spiser jeg ca 2200kcal: 120g protein, 300g karbs og 55g fett (22E%p, 55E%k og 23E% f)
  • Styrketrening mandag, onsdag og fredag.
  • Jeg kommer til å ha en del kardiotrening. Blir det for stort kaloriunderskudd grunnet kardioen så tar jeg å kompenserer med litt mer mat.
  • "Basen" i kostholdet er 200g protein (utenom på oppkarbing), nok omega 3 og masse grønnsaker, men jeg skal prøve å følge planen så godt det lar seg gjøres. Negativ kaloribalanse er jo viktigere enn perfekt markofordeling.
  • IF med 2-3 måltid.

I følge dette skal jeg være i mål i månedskifte april/mai, men da er ikke kaloribruket fra kardioen regnet med.

Ble satt sammen i en fei dette her. Any comments? Noe jeg har oversett, evt. noe som er "feil"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke tenkt så mye over det. Jeg vil egentlig tro at jeg har dekket det meste jeg trenger, så det blir bare "kalorifyll". Ser for meg at det blir noe som er raskt å få i seg, som skyr f eks. Jeg er ikke så feit som jeg var tidligere, så 200g proteiner er jo faktisk ca 2,5g per kg kroppsvekt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt går så lenge man vil det nok:thumbsup: Du vil jo fort merke om opplegget er for ambisiøst, og da får heller roe ned tempoet på vektnedgangen.

Tror egentlig det kommer til å gå veldig bra. Jeg har levd på 1000 kcal per dag de siste 30 kiloene jeg har tatt av, så 2000 kcal blir jo luksus i forhold:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...