Gå til innhold

beste cardio for utholdenhet/kjapphet?


Rubenevo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

4x4 er type 4 minutter på 87-92% av max puls, så har man 2 minutt til rolig jogg mellom hvert drag. Rask og veldig effektiv (kanskje litt kjedelig) kondisjonstrening.

Ellers trente jeg endel motbakkeintervall før. Kjempemorsom trening. Finn en fin bakke, gjerne i skauen. Løp i full fart opp, gå ned. Gjenta ca 10 ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Det er mange gøye intervaller man kan prøve!

- 60/30 er i bunn og grunn 1 min løping og et halv minutt hvile, jeg pleier å løpe 12 drag. Fort og gæli!

- 4x4 kan løpes enten vanlig, eller gerilja hvor man er 20 sek på og 10 sek av mølla på hvert drag.

- 30/15 er 30 sek på og 15 sek av, dette gjentas i 10 minutter før man har en 5 minutters aktiv hvile og gjentar i 10 nye minutter

- Pyramideintervaller er også morsomme! Begynn med et drag på 30 sek, så 1 min, 2 min, 3 min, 4 min, 3 min, 2 min, 1 min, 30 sek. Hviletid mellom intervallene er halvparten av lengden på draget. gjenta to ganger :)

- ellers er selvsagt naturlige intervaller morsomst når det er fint vær ute. Finn en løype i kuppert terreng og spurt opp alle bakkene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...