Gå til innhold

Mat og mage...?


Anbefalte innlegg

Pirk i vei du :-) det er i en sånn sak som på bildet der ja, vekten er merket individuelt på begge sidene. Så om jeg holder meg til ene siden og fester en stang i den nedre posisjonen og drar opp, som i en bicep curl, så har jeg 55-60 kg på. Hvis jeg tar en og en arm, i et sånt håndtak som du ser på bildet du postet, så er det 25-30 kg i belastning... Får stadig vekk kommentarer at jeg er sterk, og det er en del damer som skuler stygt, men også noen som kommer og spør om tips til øvelser... det er jo hyggelig det... virker ikke særlig tiltrekkende på "det annet kjønn", så langt i alle fall lol :-) ja ja, det var en digresjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kombinert med de litt mer normale tallene du har på andre øvelser (70-100 kg i knebøy, strak mark (60-80 kg) benkpress (45-50kg), chins (+10 kg 5x5), pull ups 3-4x5, sittende roing (60 kg), nedtrekk (55-65 kg)) høres det bare litt merkelig ut :)

De fleste curler ikke like mye som de løfter i strak mark, curler 15 kg mer enn de løfter i benkpress, eller curler like mye som de har i nedtrekk :)

Har du prøvd å sammenligne med stang eller manualer, for å se om dette gir samme belastning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det henger sammen med at jeg fikk diagnosen artose i hoften, og det henger sammen med hvor smertegrensen går. I går hadde jeg 220 kg i beinpress, men har skammelig vondt i dag. Mark har jeg nettopp begynt med, tar det rolig til jeg får teknikken skikkelig inn. Benkpress er en pliktøvelse som jeg får skrekkelig vondt i skulderen av - må jo ha noe å jobbe med :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har kanskje vekten oppgitt i lbs/pounds på cable-cross stativet. Da er isåfall kilovekten litt under halvparten av hva du leser av på stativet. Gjort den feilen jeg og :p Hvis ikke, kudos til deg- du er svinesterk.

Angående magen din, har du forsøkt å variere makronutriantene i kostholdet ditt noe særlig? Hva spiser du normalt sett? Er det dager hvor magen er mer "dvass" enn ellers? Hva har skjedd/hva har du spist i forkant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har kanskje vekten oppgitt i lbs/pounds på cable-cross stativet. Da er isåfall kilovekten litt under halvparten av hva du leser av på stativet. Gjort den feilen jeg og :p Hvis ikke, kudos til deg- du er svinesterk.

Angående magen din, har du forsøkt å variere makronutriantene i kostholdet ditt noe særlig? Hva spiser du normalt sett? Er det dager hvor magen er mer "dvass" enn ellers? Hva har skjedd/hva har du spist i forkant?

Hei - hyggelig med gamle kjente :-) det er nok kg, og tusen takk for kudos :-) det trenger vi alle en gang i mellom!

Det aner meg at du kan en del om kost som jeg ikke har peiling på. Variere makronutriantene i kostholdet? Eh? :huh: Enlighten me :D Jeg fikk laget en kostholdsplan i februar - jeg aner ikke kcal eller noe, fordi litt av poenget var at jeg ikke visste det, at jeg måtte stole på denne personen som laget det for meg. For å være helt ærlig, så er kosten ganske ensidig, med unntak av middag som må varieres en smule fordi jeg har en liten en, og maten i helgene - av samme grunn. En normal dag ser ut sånn omtrent som det her:

Frokost: 50 gram havregrøt (glutenfri) + 40g proteinpulver

Etter treningsmåltid: 40 g proteinpulver, 2 riskaker, kanskje et eple.

Lunsj: som regel 3 speltlomper, en pakke hamburgerrygg/kyllingfilet (100 gram), grøntfor så mye jeg gidder

Middag: 200g søtpoteter/40 g ris, 150 gram kylling/fisk, 50 g kokosmelk eller 1 ss olje (hvis jeg ikke har karbonadedeig eller feit fisk til middag - av og til blir det type mager kjøttpølse/fiskefingre/fiskekaker men da i mindre kvanta) + uante mengder grønnsaker og salat (er så heldig at mini blir forbanna om han ikke får broccolien og salaten sin til middag :p). Kveldsmåltid: har vært 1 boks mager kesam eller cc, men nå er det ute, så da er det enten det samme som lunsj, litt havregrøt og proteinpulver eller riskaker med litt hvitost og magert kjøttpålegg... Ikke særlig variert, men jeg trives egentlig godt med det sånn stort sett. For meg har dette vært mye mat - så jeg har nok ligget lavt. Blir skikkelig fysen til tider, men klarer stort sett å styre unna, selv om det blir litt halslinser og kanskje en bit eller to med sjokolade i løpet av en uke (en rute - ikke en plate :-).

Sånn. Om du får noe ut av dette er jeg takknemlig altså :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...