Gå til innhold

Au! Senestrekk i brystet, er det overhodet vanlig?


Marie

Anbefalte innlegg

Hei!:) Jeg er relativt ny med hensyn til styrketrening. I går skulle jeg kjøre dips og plutselig føltes det som om ettelleannet rundt brystbenet mitt flyttet på seg. Jeg sluttet selvsagt å trene med engang og utover ettermiddagen/kvelden har smertene blitt verre og verre. Er dette senestrekk? Alt gjør vondt, jeg kan ikke løfte babyen min engang uten at det gjør dritvondt. Hvordan kunne dette vært unngått? Jeg varmet opp i forkant av treningen (løp på tredemølle i ti minutter), og har tatt dips før uten sånne problemer. Dette er jo bare så sinnsykt kjipt og belastende, og jeg vil bare TRENE! Hvor lenge må jeg vente med å trene? Skjønner jo at jeg ikke skal trene overkropp på en stund, men det er vel greit med løping og bentrening og sånn? Uff, dette innlegget ble litt rotete, men håper noen vet litt om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror jeg sliter med noe av det samme, men har/hadde ikke så vondt som deg. Det skjedde for en stund siden når jeg øka alt for fort i dips med ekstravekter og få reps. Gikk fra å klare 3-4 med kroppsvekt til å ta 4-5 med 20kg ekstra på veldig kort tid. Da begynte jeg å få vondt midt mellom brystmusklene når jeg tok dips. Lurer på om det er i muskelfestene i brystet.

Kjente ikke så mye til det etterpå med mindre jeg klemte sammen brystet eller strakk det ut. Selv om dette kanskje er et år siden, og jeg hadde en lang pause fra dips og liknende øvelser, så kjenner jeg det fortsatt i brystet hvis jeg tar dips. Tok det for første gang på lenge for to uker siden, men kjenner ikke til det nå selv om jeg prøver å fremprovosere det med å klemme sammen/strekke ut brystet. Er kun etter dips og kanskje et par dager etter jeg kjenner det.

Noen som har noen ideer eller løsninger på dette? Vil gjerne ta dips :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...