Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Etter å ha lest noen artikler på nett om "sommerkroppen - siste innspurt" lurer jeg på hva som er mest effektiv trening for å få fortest mulig resultater. Leste nemlig om sirkeltrening med styrkeøvelser, gir denne type trening fortere resultater enn vanlige styrkeøkter hvor du har pauser mellom hver øvelse? Hvis du trenger en, ja, siste "innspurt". Jeg trener nå styrke og intervaller annen hver dag, begynte med intervalltrening for litt siden. Styrke har jeg drevet med en stund, og jeg merker utrolige resultater på hvor tungt jeg løfter. Da jeg begynte med knebøy var selve stanga 10 kg, og det strevet jeg med for å få til stakkarslige sju repetisjoner. Nå løfter jeg 3 x 10 x 25 kg, og jeg er kjempe fornøyd med det hittil, mere skal det bli!

Har trent styrke over lang periode, men begynte med mer "seriøse" øvelser for ca 2,5 mnd siden. Har dabbet litt av noen ganger hvor det har gått noen dager mellom hver økt, men den dag i dag trener jeg minst 4-5 dager i uka. Men så kommer det til utseende. Jeg tok bilde av meg selv før jeg begynte. Tittet på det senest igår, og prøvde å sammenligne med bilde fra denne uka. Og jeg ser nesten ikke forskjell på meg selv. Jeg er tynn fra før av, veide 48 kg (159 høy), idag veier jeg 53 med klær. Så jeg har gått opp i vekt, noe jeg ser på som veldig positivt! Men jeg SER det ikke. Jeg har samme mage, samme rygg, mulig litt større lår men ellers samme bein. Jeg er kanskje utålmodig, men synes det er litt merkelig at jeg ikke får synlige resultater ettersom jeg har trent mye. Og ja, jeg har fått grundig hjelp til å utføre baseøvelsene riktig, dette strevde jeg mye med i begynnelsen, men etterhvert fikk jeg det til, så det er ikke noe "du gjør øvelsene på feil måte"..

Jeg skal til varmere strøk om ca en mnd, og trenger gode tips om effektiv trening for å få fortest mulig synlige resultater, etterdom jeg til nå ikke har fått spesielt mye av det. Vil gjerne se litt trent ut i den bikinien! Håper å få gode svar her :-)

Fortsetter under...

Hei!

Moro at du har fått gleden av å oppleve de positive sidene trening, og spesielt styrketrening gir, og gratulerer med flotte resultater så langt :)

Dessverre må jeg si at TingTarTid - dersom det hadde fntes en quickfix-løsning på å bygge muskler så er jeg bombesikker på at jeg hadde benyttet meg av den, men den gang ei.

En variasjon mellom tung trening med få repetisjone og, lettere trening med flere repetisjoner der en har progresjon på styrken, NOK hvile, NOK mat og tålmodighet er nok det eneste som duger

På en mnd kan det fortsatt skje endel om du fortsetter den gode jobben, men noen helomvendig av fysikken må det dessverre mange mange flere mnd til.. :)

Hei!

Moro at du har fått gleden av å oppleve de positive sidene trening, og spesielt styrketrening gir, og gratulerer med flotte resultater så langt :)

Dessverre må jeg si at TingTarTid - dersom det hadde fntes en quickfix-løsning på å bygge muskler så er jeg bombesikker på at jeg hadde benyttet meg av den, men den gang ei.

En variasjon mellom tung trening med få repetisjone og, lettere trening med flere repetisjoner der en har progresjon på styrken, NOK hvile, NOK mat og tålmodighet er nok det eneste som duger

På en mnd kan det fortsatt skje endel om du fortsetter den gode jobben, men noen helomvendig av fysikken må det dessverre mange mange flere mnd til.. :)

Joda, det finnes :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...