Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hvor mye calorier og åssen mat jeg burde spise for å holde meg på 7-9% fett og fortsatt bygge muskler ?

Sliter med å gå opp i muskelmasse nå !

Dietten nå:

måltid1: havregryn + proteinshake+kreatin+udo choice

måltid2: tunfisk + grønnsaker (brokkoli for det meste og litt av alt som gror ovenfor bakken)

måltid3: det samme som måltid2

måltid4: laks/svin/kylling + grønnsaker

trening: proteinshake etter trening+ bcca før og etter trening

måltid5: samme som måltid2

måltid6: samme som måltid4

før jeg legger meg : Night charge protein ( 80% kasein og 20% myse)+ udo choice

har prøvd alt av karboshakes og lagt karbohydratkilder til i maten , men det skjer ingenting !

trener 5 dager i uken.

184 cm høy.

78 kg.

20 år .

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20951-grei-fettprosent-og-bygge-muskler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke rart du sliter med å bygge muskler hvis du har en fettprosent på 7-9. Det er en unaturlig lav fettprosent for de fleste. Selv ganske muskuløse personer på 100 kg må ofte ned til din kroppsvekt for å nå 7-9% fett på kroppen. Når man kommer ned mot 12-13% og ønsker å få fettprosenten enda lavere, vil andelen muskler du mister bli større, og andelen fett du mister vil bli mindre.

Maten er i for seg grei, men du har litt lite fett i maten. Legg gjerne til nøtter/olje eller ta i bruk fetere proteinkilder (meieriprodukter og f eks)

Du skriver heller ikke noe om hvor mye du spiser, noe som også er ganske essensielt.. :)

Har du målt fettprosenten og i så fall hvordan?

Hvordan trener du og hvor sterk er du per i dag (f.eks. i bøy, benk, mark)?

Hvilken treningserfaring har du fra før?

fettprosent er målt i tyskland på et senter for innveiing til jr. EM i MMA i sommer , kan hende den har gått litt opp siden da!

Ligger på 140-160 i mark , 160-180 i bøy og 100-125 i benk. kiloene kommer ann på om jeg trener med 4-6 eller 8-10 reps.

trent grapling i 10 år , MMA i 4 år og på gym i ca 2 år.

160-175g kjøtt og 100-120g grønnsaker 40g havregryn og proteinshake tilsvarende 31,6g protein , om det er like før kamp spiser jeg enda litt mindre.

men hva er sunn % å ligge på når man skal opp i muskelmasse ?

siden du er såpass sterk, så vil det bli enda vanskeligere å legge på muskler på så lavfettprosent (jeg vedder dog en ballestein på at bøyen er grunn, ettersom du oppgir at marken er lavere enn knebøyen).

ps! veddemålet er ikke bindende. det er bare er uttrykk.

Annonse

siden du er såpass sterk, så vil det bli enda vanskeligere å legge på muskler på så lavfettprosent (jeg vedder dog en ballestein på at bøyen er grunn, ettersom du oppgir at marken er lavere enn knebøyen).

ps! veddemålet er ikke bindende. det er bare er uttrykk.

Hva mener du med at bøyen er grunn ?

Grunnen til at jeg tar mer i knebøy enn markløft er fordi jeg trener MMA så beina blir trent 5 dager i uken utenom den ene gangen jeg trener bein på gymmen !

hva burde jeg spise da for å gå opp litt ?

Hva mener du med at bøyen er grunn ?

Grunnen til at jeg tar mer i knebøy enn markløft er fordi jeg trener MMA så beina blir trent 5 dager i uken utenom den ene gangen jeg trener bein på gymmen !

hva burde jeg spise da for å gå opp litt ?

Jeg tror at du ikke tar knebøy ned til styrkeløftgodkjent dybde. De aller fleste tar mer i markløft enn i knebøy med mindre det er noe veldig feil med teknikken i markløft. Selv de som bare trener knebøy vil gjerne ta mer i markløft enn i knebøy, da en sterk dyp knebøy alene vil gjør newten hele kroppen sterkere, slik at markløfte også blir sterkere. Kosten din ser fin ut. Bare spis litt mer :)

Jeg tror at du ikke tar knebøy ned til styrkeløftgodkjent dybde. De aller fleste tar mer i markløft enn i knebøy med mindre det er noe veldig feil med teknikken i markløft. Selv de som bare trener knebøy vil gjerne ta mer i markløft enn i knebøy, da en sterk dyp knebøy alene vil gjør newten hele kroppen sterkere, slik at markløfte også blir sterkere. Kosten din ser fin ut. Bare spis litt mer :)

Nå skjønte jeg , skal prøve det ut :)

Men med tanke på reps og sett er det greit å trene 4-6x5 ? hvis jeg klarer over 6 reps alene pleier jeg å gå opp 2,5kg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...